لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۷

نیویارک تایمز در مورد حمله بر هوتل انترکانتیننتال تبصره کرده‌است


  • نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز به حملۀ مرگبار بر هوتل انترکانتیننتال در کابل پرداخته‌است.

در مقاله این روزنامه در کنار جزئیات وقوع رویداد، آمده‌است که پروازهای شرکت هوایی کام ایر روز یک‌شنبه لغو شدند و یک مقام این شرکت گفته که ممکن است تا چند روز آینده در پروازهای این شرکت اختلال وارد شود.

در این رویداد، مقام‌ها از کشته شدن شش کارمند اوکراینی این شرکت نیز خبر داده‌اند.

پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در پیام فیس‌بوک خود نوشته که از این رویداد غم‌انگیز تکان خورده‌است.

پروشنکو گفته‌است که به مقام‌های حکومتش هدایت داده که با خانواده‌های قربانیان این رویداد کمک‌های لازم کنند.

در حمله شب شنبه مهاجمان مسلح بر هوتل انترکانتیننتال، به‌گفته وزارت داخله ۲۲ تن به‌شمول ۱۴ شهروند خارجی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفتند.

  • واشنگتن پُست

روزنامۀ واشنگتن پُست مقالۀ نشر کرده در مورد جاده‌ها و شاهراه‌های افغانستان.

در مقاله آمده‌است که از سال ۲۰۰۱ میلادی به این‌سو، میلیارد‌ها دالر به افغانستان سرازیر شده، ولی شاهراه‌هایی که برای اقتصاد افغانستان مهم‌اند، هنوز هم در وضع بدی قرار دارند.

به‌گونۀ مثال روزنامه به شاهراه سالنگ اشاره کرده و نوشته است که دو سال قبل بانک جهانی پروژۀ بازسازی جاده‌های سالنگ و اطراف آن را به ارزش ۲۵۰ میلیون دالر اعلام کرد.

اما، مقاله واشنگتن پُست با اشاره به فساد اداری در افغانستان از قول قیوم سروش یک پژوهشگر شبکۀ تحلیلگران افغانستان نوشته که گفته، همه می‌دانند که ساختن سرک‌ها در افغانستان بیش از هر کار دیگر مفادآور است.

در مقاله آمده‌است که اگر همه چیز مطابق پلان وزارت فواید عامه و بانک جهانی به پیش برود، شاهراه سالنگ که کابل را به شمال افغانستان وصل می‌کند تا سال ۲۰۲۲ میلادی به‌طور کامل پخته‌کاری خواهد شد.

XS
SM
MD
LG