لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۰

واکنش‌ها در پیوند به حمله خونین امروز "شنبه" کابل!


حمله مرگبار امروز شنبه که تعمیر سابق وزارت داخله را هدف قرارداد و به شفاخانۀ جمهوریت هم خسارت وارد کرد، عکس‌العمل‌های تندی را بر انگیخته‌است.

ارگ ریاست جمهوری در یک اعلامیه به نقل از رئیس جمهور اشرف غنی می‌گوید، دشمنان افغانستان باید بدانند که در جنگ تحمیلی کنونی بازنده هستند و می‌افزاید که افغانان و حکومت افغانستان نسبت به هر زمان دیگر در مبارزه با تروریزم پشتیبانی جامعه جهانی را با خود دارد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان در توییتر خود در مورد این حادثه ابراز تأسف کرده و از افغانان خواسته تا متحد شده و بر علیه دشمنان افغانستان برخیزند.

مشاور امنیت ملی افغانستان محمد حنیف اتمر در توییترش این حادثه را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدری کرده‌است.

ضمناً، زلمی خلیل زاد سفیر سابق امریکا در افغانستان، عراق و سازمان ملل متحد در عکس‌العمل به این حادثه در صحبت با رادیو آزادی گفت:

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:36 0:00
لینک مستقیم

جان باس سفیر امریکا در افغانستان با خانواده‌های قربانیان حادثه ابراز همدردی‌ کرده و در اعلامیه گفته‌است که ایالات متحده امریکا برای افغانستان با ثبات کار می‌کند.

همزمان با این مسئول بخش امور جنوب آسیای در وزارت خارجه بریتانیا در توییتر خود نوشته که این حمله آن‌ها را تکان داده و می‌گوید که افغان‌ها مستحق صلح اند.

هند و ایتالیا هم این حمله را محکوم کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG