لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۵

نیویارک تایمز: هدف استراتژی امریکا پیروزی کابل و شکست طالبان است


نیویارک تایمز

روزنامه‌های مهم جهان مقاله هایی را در مورد افغانستان نشر کرده‌اند.

روزنامۀ امریکایی نیویارک تایمز به جنگ روان در افغانستان پرداخته است.

در مقاله آمده‌است که پس از کشته شدن هزاران تن و مصرف بیش از ۱۰۰ میلیارد دالر در امور بازسازی افغانستان، انتظار مردم از ایالات متحده این است که دست روی دست گذاشته ننشیند.

در این مقاله به نقل از یک کارشناس آمده‌است که به همین خاطر استراتژی ایالات متحده این است که حکومت افغانستان را از شکست نجات دهد و از پیروزی طالبان جلوگیری کند.

بی سی نیوز

نشریه‌ای بی‌ سی نیوز هم در مورد افغانستان نوشته‌است.

در مقاله نشر شده در این نشریه آمده‌است که نیروهای امنیتی افغانستان یک پنهان گاه داعش را از میان برده‌اند.

در ادامۀ مقاله آمده‌است که در منطقه قلعۀ واحد در پُشت دروازه‌های آهنین مواد انفجاری، سلاح و واسکت‌های انتحاری پنهان شده بود.

در ادامه می‌خوانیم که اطلاعات به دست آمده از نزد یکی از مهاجمان مسلح که هفته گذشته بر یک مرکز نظامی در کابل حمله کردند، منجر به نابودی این پنهان گاه گروه داعش در کابل شده‌است.

در حمله هفتۀ گذشته، مقام‌ها گفتند که ۱۱ سرباز کشته شدند.

هر چند مقام‌های افغان و امریکایی گفته‎اند که رهبری داعش در افغانستان سخت ضربه خورده اما این گروه به تازه‎گی مسئولیت حمله‌های سرخط ساز را در کابل و جلال آباد به عهده گرفته‎است.

سندی هیرالد

روزنامۀ سندی هیرالد چاپ اسکاتلند در مورد ترجمان‌های افغان نوشته‎است.

به گفتۀ روزنامه، حکومت اسکاتلند اعلان کرده که زمینۀ درس‎خواندن در پوهنتون‌های این‎کشور را برای آنعده از ترجمان‌های افغان که پیش از این در افغانستان با نیروهای بریتانیایی کار می‎کردند و اکنون در اسکاتلند زنده‎گی می‎کنند، فراهم خواهد ساخت.

این اقدام بعد از آن صورت می‎گیرد که حدود سه صد تن از ترجمان‌های افغان نتوانسته بودند در برتیانیا به تحصیلات عالی بپردازند.

روزنامه گفته‎است، اکنون ترجمان های عراقی که نیروهای بریتانیایی را همکاری کرده بودند، اجازه دارند در نهادهای تحصیلات عالی این‎کشور درس بخوانند.

XS
SM
MD
LG