لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۴

هیواد: پاکستان در مورد موجودیت مراکز طالبان در آن‌کشور اعتراف کرد


روزنامه‌های چاپ امروز شنبه «۱۴ دلو ۱۳۹۶» کابل در مورد حملات اخیر خونبار در کابل و دست داشتن پاکستان در حملات و هم‌چنان واکنش‌های مقامات حکومتی افغان و مردم در این رابطه، مطالبی را به چاپ رسانیده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا در یکی از مطالب اش نوشته‌است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی از حکومت پاکستان خواسته تا در مورد پناهگاه‌های تروریستان که در آن‌کشور است، اقدام کند.

در ادامه مطلب آمده که این اظهارات روز قبل بعد از ادای نماز جمعه از سوی رئیس جمهور ایراد شد.

دنیا از قول رئیس جمهور نوشته که مردم و حکومت افغانستان منتظر اقدامات عملی پاکستان در این راستا هستند.

در مطلب هم‌چنان آمده‌است که رئیس جمهور غنی با اشاره به لیست از پناهگاه‌های تروریستان تأکید نموده‌است که مرکز طالبان در پاکستان موقعیت دارد و باید آن‌کشور در قسمت مسدود کردن این مراکز اقدام نماید.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مورد سفر هیئت بلند پایه امنیتی افغانستان به اسلام آباد نوشته که اولین بار است که پاکستان در مورد موجودیت مراکز طالبان در آن‌کشور و این‌که طرح‌ریزی حملات علیه افغانستان از خاک آن‌کشور صورت می‌گیرد، اعتراف می‌کند.

روزنامه هیواد در سرمقاله‌اش از قول هیئت متذکره نوشته‌است که مقامات پاکستان تعهد نمودند که بعد از این معلومات استخباراتی و کشفی شانرا با حکومت افغانستان شریک خواهند ساخت ولی به باور نویسنده حکومت افغانستان با در نظر داشت وعده‌های قبلی آن‌کشور، به این تعهد نیز به دیده شک می‌نگرد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته که در شورای امنیت سازمان ملل علیه پاکستان باید شکایت درج شود.

در ادامه نوشته شده که در رابطه به حملات خونبار اخیر در کابل شواهد و اسناد معتبر نزد ریاست امنیت ملی افغانستان موجود است که نشان می‌دهد شبکه حقانی حملات را در پاکستان طرح‌ریزی نموده‌است.

به باور سرمقاله نویس، حکومت افغانستان باید اسناد و شواهد را با شورای امنیت سازمان ملل متحد شریک سازد تا بالای پاکستان فشار وارد شود.

XS
SM
MD
LG