لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۲

آرمان ملی: امضای موافقتنامه امنیتی افغانستان با امریکا مؤثریتی در قبال ندارد


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مورد راکت پراگنی پاکستان بالای ولایت کنر و سیاست دوگانه آن کشور در قبال افغانستان، برخی از مطالب‌شان را به چاپ رسانیده‎اند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی در این مورد نوشته‎است که در والسوالی‎های دانگام و سرکانو ولایت کنر یک بار دیگر ۱۸۵ توپ پرتاب گردیده که به اثر آن ۴ فرد ملکی کشته شده‎اند.

در مطلب از قول ساکنین محل آمده که این حملات شب قبل آغاز شد که خسارات هنگفت مالی را به مردم محل هم به بار آورده‎است.

  • دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‎اش روی این موضوع تمرکز نموده‎است و نوشته شده که این حملات فقط یک روز بعد از سفر هیئت پاکستان به کابل صورت می‎گیرد.

در ادامه آمده‎است که مقامات افغان گفته بودند که میان هیئت پاکستان و مقامات افغان تعهداتی صورت گرفته‎است و پاکستان بعد از این به‌گونه صادقانه در امر مبارزه با تروریزم با دولت افغانستان همکاری خواهد کرد.

امکان ندارد که رهبران حکومت وحدت ملی به این نتیجه نرسیده باشند که پاکستان هیچ وقت قابل اعتماد بوده نمی‎تواند.

سرمقاله‌نویس اضافه نموده‎است که امکان ندارد که رهبران حکومت وحدت ملی به این نتیجه نرسیده باشند که پاکستان هیچ وقت قابل اعتماد بوده نمی‎تواند و اظهارات امیدوار کننده این هیئت صرف به‌خاطر مردم فریبی و به اثر فشار های‎که بالای‌شان وارد شده‎است، می‎باشد.

روزنامه از رهبران حکومت وحدت ملی می‎طلبد تا بعد از این با این نوع راهکارها با سرنوشت مردم بازی نکنند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی هم در همین مورد نوشته‎است.

در سرمقاله این روزنامه نوشته شده که در مقابل حملات توپخانه و راکتی پاکستان هنوز از طرف حکومت افغانستان اقدام لازم صورت نگرفته‎است و این وضعیت به پاکستان بیشتر جرأت داده تا حملات‌اش را تشدید بخشد.

به باور نویسنده حکومت در این قسمت دو نوع اقدام نماید، اول عمل باالمثل و دوم ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد از پاکستان.

در سر مقاله آمده‎است در همچو حالات مردم از امریکا نیر انتقاد می‎کنند و می‎گویند که امضای موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا هیج نوع مؤثریت در قبال ندارد.

XS
SM
MD
LG