لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۸

آرمان ملی: غنی و عبدالله به کنایه در برابر یک دیگر اعتراض کردند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب شان را در خصوص بیست و نهمین سالروز خروج نیروهای شوروی وقت از افغانستان و سخنان روز گذشته مقامات افغان اختصاص داده‎اند.

  • آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در یک مطلب نوشته‎است که رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله به کنایه در برابر یک دیگر شان اظهارات اعتراضیه را مطرح کردند.

در مطلب آمده‎است که عبدالله عبدالله با اشاره به موضوع توزیع تذکره‎های الکترونیکی گفت که افغانستان در وضعیت حساس قرار دارد و نباید زمامداران این تلاش را کنند که از یک بحران بسوی بحران دیگر بروند.

اما به باور نویسنده مطلب، جواب رئیس جمهور این بود که زمان ساکت بوده نمی‎تواند و اگر افغانستان می‎خواهد به پیش حرکت کند و بخواهیم که مشکل مردم را هموار سازیم باید تصمیم بیگیریم.

  • دنیا

اما روزنامه غیر دولتی دنیا به سخنان رئیس جمهور در این نشست اشاره کرده که گفته‎است قانون اساسی همه چیز را واضح کرده و به اساس آن به پیش می‎رود.

در سرمقاله آمده‎است که وی با اشاره به شماری از مشکلات گفت که سیاست تحمل را اختیار کرده و تلاش می‎کند که کشور را به سوی پیشرفت سوق دهد.

قانون اساسی همه چیز را واضح کرده و به اساس آن به پیش می‎رود.

اما به باور سرمقاله نویس، رئیس جمهور موضوع تصمیم گیری به اساس قانون اساسی را در حالی مطرح می‎کند که نظام افغانستان سر تا پا در بی قانونی و فرا قانونی غرق است.

در سرمقاله بالای مقامات افغان صدا شده‎است که بخاطر بدست آوردن باور مردمدر کنار آنان قرار گیرند ورنه وضعیت از این خرابتر خواهد شد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در یک مطلب خود اظهارات شماری از مقامات افغان و رهبران جهادی در این نشست را تذکر داده‎است.

هیواد نوشته‎است که در این نشست گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز سخنرانی داشته و گفت که برای ختم جنگ در افغانستان باید برای مخالفین آغوش باز کنیم و به آنان اطمینان بدهیم که این ممکن است در افغانستان صلح پایدار تامین گردد.

در مطلب آمده‎است که حکمتیار گفته‎است که هدف از مخالفین کسانی اند که از جنگ خسته شده‎اند، نه کسانی‎که از خارج استخدام شده و بر ادامه جنگ تاکید می‎کنند.

XS
SM
MD
LG