لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۵

والی برکنار شده سمنگان تصمیم ارگ در مورد برکناری‌اش را نمی‌پذیرد


عبدالکریم خدام والی تازه برکنار شده سمنگان نیز تصمیم رئیس جمهور در مورد برکناری‌اش را نپذیرفت و گفت همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

او از حزب جمعیت اسلامی و به‌گفته مردم از هم‌پیمانان عطا محمد نور می‌باشد.

بعد از عطا محمد نور والی برکنار شده بلخ این دومین والی در شمال کشور است که فیصله رئیس جمهور در مورد برکناری‌اش را قبول ندارد و می‌گوید منتظر فیصله رهبری جمعیت و سایر بزرگان می‌باشد.

عطا محمد نور
عطا محمد نور

آقای خدام دیروز در پی فرمان ریاست جمهوری از سمت ولایت سمنگان سبکدوش و به جایش عبداللطیف ابراهیمی که عده از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن‌را مربوط به حزب اسلامی آقای حکمتیار می‌دانند، تعیین شد.

والی برکنار شده سمنگان در یک کنفرانس خبری امروز یکشنبه «۲۹ دلو ۱۳۹۶» گفت پست ولایت سمنگان بنابر توافق ارگ و جمعیت اسلامی به وی داده شده و تا زمان لزوم دید جمعیت اسلامی به کارش ادامه می‌دهد.

سمنگان در جوار ولایت بلخ قرار دارد و این سخنان آقای خدام نیز مانند سخنان و پیام‌های تند عطا محمد نور به ارگ است که او نیز برکناری اش از سمت ولایت بلخ را نپذیرفت وهمچنان به کارش ادامه داد.

آقای نور که او نیز مربوط به حزب جمعیت اسلامی است تاکید دارد که فرمان رئیس جمهور در مورد برکناری‌اش قابل قبول نیست و تنها رهبری جمعیت اسلامی می‌تواند درین مورد تصمیم بگیرد.

گزارش: غزالی بغلان

XS
SM
MD
LG