لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۵

جمشیدی: عملیات‌های وسیع نظامی در چهار ولایت شمال جریان دارند


مقامات وزارت دفاع در زون شمال افغانستان از راه اندازی عملیات‌های وسیع نظامی علیه طالبان مسلح و گروه داعش در چهار ولایت شمال افغانستان خبر می‌دهند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان به روز شنبه «۰۵حوت۱۳۹۶» در صحبت با رادیو آزادی گفت، عملیات‌های نظامی را تحت نام البرز ۲۳ و البرز ۲۴ در ولایات بلخ و بغلان راه اندازی کردند.

سخنگوی قول اردوی شاهین افزود که عملیات‌های پامیر ۱۶ و نوید ۸ نیز در ولایات جوزجان و تخار در شمال افغانستان علیه جنگجویان مخالف دولت جریان دارند.

نصرت الله جمشیدی
نصرت الله جمشیدی

آقای جمشیدی گفت:

" عملیات‌های نظامی البرز ۲۳ و البرز ۲۴ در بلخ و بغلان امروز آغاز شد، در ولسوالی‌های درقد و خواجه بهاوالدین تخار عملیات پامیر و در مسیر راه جوزجان و فاریاب عملیات نوید ۸ راه اندازی شده و ادامه دارد."

مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان می‌گویند که با نزدیک شدن فصل بهار تحرکات مخالفین مسلح دولت در شمال افغانستان افزایش یافته‌اند.

نصرت الله جمشیدی به رادیو آزادی گفت، طالبان مسلح می‌خواستند تا بر بعضی از ساحات امن ولسوالی چمتال و پوسته‌های امنیتی نیروهای افغان حملات مسلحانه را انجام دهند که به منظور خنثی سازی برنامه‌های آن‌ها و دفع تحرکات‌شان عملیات البرز ۲۳ به روز شنبه در ولایت بلخ آغاز شد.

وی گفت:

" طالبان برنامه داشتند تا بر نقاط مختلف ولسوالی چمتال بلخ حملات مسلحانه انجام داده و نیروهای امنیتی افغان را هدف قرار دهند. آنان می‌خواستند تا پوسته‌های امنیتی را تصرف کنند که به منظور دفع تحرکات‌شان این عملیات‌ها راه اندازی شد."

مسئولان قول اردوی شاهین در بلخ می‌گویند که طالبان مسلح در ولسوالی‌های چهاربولک و شولگره این ولایت نیز فعالیت داشته و جهت محو گروه طالبان در این ولسوالی‌ها به زودی عملیات نظامی راه اندازی خواهد شد.

این در حالیست که اعضای شورای ولایتی سرپل نیز خواهان راه اندازی عملیات وسیع نظامی علیه طالبان در ولسوالی‌های صیاد و کوهستانات ولایت سرپل هستند.

مجیب الرحمن حبیب زی، بلخ

XS
SM
MD
LG