لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۳

نخستین جشنواره ورزش‌های زمستانی با پیروزی ورزشکاران بامیان پایان یافت


برای اولین بار یک جشنواره ورزش‌های زمستانی با شرکت ورزشکاران از ولایت‌های مختلف به حمایت مالی شرکت مخابراتی اتصالات در ولایت بامیان انجام شد.

منور شاه شهزاد رئیس اتحادیه ورزش‌های زمستانی افغانستان در این مورد به رادیو آزادی گفت:

" ما نخستین جشنواره ورزش‌های زمستانی را در بامیان به هدف نهادینه شدن و رشد این آن برگزار کردیم. در این مسابقات ورزشکاران از ولایت‌های میدان وردک، کابل، پروان، پنجشیر و بامیان اشتراک داشتند که خوشبختانه تمام مدال‌ها را ورزشکاران بامیان به گردن آویختند. این مسابقات در بخش‌های اسکی، اسنوبورد، اسکیت روی یخ، کرولینگ و ورزش‌های دوگانه انجام شد. خوشبختانه بعد از ختم این مسابقات می‌بینیم که علاقه جوانان به این ورزش‌ها بیشتر شده‌است."

در این جشنواره که به مدت دو روز ادامه داشت در حدود ۲۰۰ ورزشکار بشمول ۳۰ دختر از ولایت‌های مختلف کشور شرکت داشتند که در پایان ورزشکاران بامیانی توانستند مقام‌های اول تمام این رشته‌ها را بدست آورند.

در بخش اسکی دختران، فاطمه نظری، در بخش اسکی پسران نصرالله عصمتی، در بخش اسنوبورد مصطفی و در بخش کرولینگ زینب رضایی از ولایت بامیان توانستند مقام‌های اول را کسب کنند.

یما رشیدی مسئول اسپانسرهای شرکت اتصالات در افغانستان در مورد حمایت این شرکت از رشته‌های ورزشی در کشور گفت:

" شرکت اتصالات از سالی که فعالیت خود را در افغانستان شروع کرده ورزش کرکت، والیبال، بزکشی، بایسکل دوانی و تکواندو را تا به حال حمایت کرده‌است. بزودی مسابقات بزکشی را در شهر مزارشریف راه اندازی خواهیم کرد و در بخش ورزش‌های زمستانی در روز جهانی زن مسابقات اسکیت روی یخ زنان را در بند امیر به تاریخ ۸ مارچ حمایت خواهیم کرد."

ورزش کرولینگ برای اولین بار در اولین پارک ملی کشور (بند امیر) برگزار شد که ۳۰ تن از دختران در این مسابقات شرکت کردند.

به گفته آقای شهزاد، هدف از برگزاری این مسابقه معرفی ورزش کرولینگ برای اولین بار در کشور بود.

زینب رضایی که توانست در این مسابقه مقام اول را کسب کند اضافه کرد:

" وقتی که این ورزش را برای اولین بار دیدم به آن علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم تا این ورزش را ادامه بدهم. این ورزش بسیار مناسب برای زنان است که به ساده‌گی می‌توانند آنرا ادامه دهند ولی باید امکانات در اختیار ما قرار بگیرد. پیام من به دیگر دختران این‌ است ورزشی را که علاقه دارند شروع کنند و هیچ وقت از شکست نا امید نشوند و با کوشش زیاد به موفقیت می‌رسند. "

به گفته مقامات برگزار کننده، اولین دور جشنواره ورزش‌های زمستانی به هدف تشویق ورزشکاران، نهادینه کردن ورزش‌های زمستانی، معرفی رشته‌های جدید ورزشی و معرفی بند امیر به عنوان یکی از مکان‌های مناسب برای ورزش‌های زمستانی به جهانیان در ولایت بامیان برگزار شد.

عباس نادری، بامیان

XS
SM
MD
LG