لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۲

ترمپ: به نظر می‌رسد که روسیه در مسموم ساختن اسکریپال و دخترش دست دارد


دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا می‌گوید، چنین به نظر می‌رسد که روسیه در مسموم ساختن یک اجنت پیشین استخبارات این‌کشور و دختر او در بریتانیا دست داشته باشد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا می‌گوید که طوری به نظر می‌رسد که روسیه در مسموم ساختن یک مامور پیشین استخبارات این‌کشور و دخترش در شهر سالزبری "Salisbury" بریتانیا دست داشته باشد.

آقای ترمپ درین مورد دیروز هنگام دیدار با لیو – وارادکار "Leo Varadkar" صدراعظم آیرلند در قصر سفید صحبت کرد.

مقام‌های بریتانیایی می‌گویند که سیرگی اسکریپال و یولیا دختر وی توسط یک ماده زهری فلج کننده اعصاب مسموم شده‌اند.

  • رئیس جمهور دونالد ترمپ در پاسخ به این سوال که آیا درین مسمومیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دست خواهد داشت یا خیر؟
    دونالد ترمپ
    دونالد ترمپ
    چنین گفت:

"هینطور به نظر می‌رسد، من با صدراعظم بریتانیا ترزا می صحبت کردم و ما بحث‌های عمیق داشتیم، این یک وضعیت بسیار غم انگیز است. چنین به نظر می‌خورد که روس‌ها در عقب آن بوده باشند، این کار باید نمی‌شد. ما این مسئله را مانند مسایل دیگر بسیار جدی می‌گیریم."

فرانسه، جرمنی و ایالات متحده امریکا دیروز در یک بیانیه مشترک گفتند که به حمله بر سیرگی اسکریپال و دخترش به عنوان یک حمله شنیع نگاه می‌کنند و آن را حمله بر حاکمیت ملی بریتانیا و تخطی از قوانین بین المللی می‌دانند.

رهبران این کشورها در بیانیه شان گفته اند که سال‌ها پس از جنگ دوم جهانی این نخستین بار است که ازین گونه مواد استفاده می‌شود.

مقام‌های بریتانیایی می‌گویند که اسکریپال و دختر وی در چهارم ماه جاری میلادی در حالت بیهوشی در شهر سالزبری یافت شدند.

سکریپال
سکریپال

آن‌ها هنوز هم در وضعیت وخیم صحی به سر می‌برند.

به گفته مقام‌ها این مواد کیمیاوی که در برابر این دو تن استفاده شده شامل گروپ از مواد فلج کننده اعصاب موسوم به نوویچوک "Novichok" است که از سوی اردوی اتحاد جماهیر شوروی سابق تولید شده است.

XS
SM
MD
LG