لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۵

حمله انتحاری در ساحه حوزه نهم امنیتی کابل ۴ کشته و ۳ زخمی به‎جای گذاشت


ساحه دسپیچری کابل
ساحه دسپیچری کابل

یک انتحار کننده صبح امروز شنبه «۲۶ حوت ۱۳۹۶» موتر مملو از مواد انفجاری را در مربوطات حوزه نهم شهر کابل انفجار داد که در نتیجه آن به گفته وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان ۳ تن کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

در عین حال نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان امروز به رادیو آزادی گفت، این رویداد توسط موتر نوع کرولا مملو از مواد انفجاری صورت گرفته و هدف آن کارمندان یک کمپنی خارجی بوده‌است.

" یک موتر نوع کرولا مملو از مواد انفجاری که قصد داشت کارمندان کمپنی خارجی گ-۴س را در سرک پنجم منطقه پارک‌های صنعتی در مربوطات حوزه نهم شهر کابل هدف قرار بدهد پیش از رسیدن به هدف منفجر شده‌است."

به گفته وزارت داخله افغانستان قربانیان حمله امروز شهر کابل افراد ملکی اند.

طالبان مسلح مسئولیت حمله انتحاری امروز شهر کابل را به عهده گرفتند.

معلومات قبلی:

وزارت داخله افغانستان می‌گوید، در حمله انتحاری صبح امروز شنبه «۲۶ حوت ۱۳۹۶» در مربوطات حوزه نهم شهر کابل، ۲ فرد ملکی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت امروز به رادیو آزادی گفت، این رویداد توسط موتر نوع کرولا مملو از مواد انفجاری صورت گرفته و هدف آن کارمندان یک کمپنی خارجی بوده‌است.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان
نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان

وی گفت:

«یک عراده واسطه نوع کرولا مملو از مواد انفجاری که قصد داشت کارمندان یک کمپنی خارجی را در داخل کوچه پنجم پارک‌های صنعتی واقع دسپیچری مربوط حوزه نهم امنیتی شهر کابل هدف قرار بدهد که این موتر نارسیده به هدف انفجار می‌کند.»

آقای رحیمی می‌گوید، در این انفجار دو موتر مختلف النوع دیگر نیز تخریب شده‌اند.

مسئولیت این حمله انتحاری را طالبان مسلح بدوش گرفتند.

XS
SM
MD
LG