لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۴

برخی وکلا: در انتخابات هیئت اداری فساد صورت گرفته‌، باید لغو اعلام شود


برخی از اعضای ولسی جرگه می‌گویند، در انتخابات هیئت اداری فساد گسترده صورت گرفته‌است و باید نتیجه این انتخابات لغو اعلام شود.

در حالی‌که انتخابات هیئت اداری ولسی جرگه با تنش‌ها پایان یافت اما حالا برخی از اعضای این جرگه از فساد در این انتخابات پرده بر می‌دارند.

گل پاچا مجیدی یک عضو این جرگه در نشست عمومی روز شنبه «۲۶حوت ۱۳۹۶» گفت، اسناد و شواهد موثق در این مورد در دست دارد و باید نتیجه این انتخابات لغو اعلام شود.

پل پاچا مجیدی
پل پاچا مجیدی

او افزود:

"اگر شما اقدام نکنید من از لوی سارنوالی و رئیس جمهور می‌خواهم که اقدام کند، انتخابات که ما داشتیم یک لکه سیاه در تاریخ پارلمان بود، مه نمی‌دانم که چرا وکیلان به هیئت اداری تبریکی می‌گویند، منحیث یک عضو ولسی جرگه با برگزاری این چنین انتخابات شرم می‌کنم."

از سوی هم، رمضان بشر دوست یک عضو دیگر این جرگه می‌گوید، در روز های انتخابات همه وکلا در پارلمان حاضر بودند اما اکنون بخش بزرگ آن در جرگه نیستند.

در آغاز هر سال تقنینی انتخابات هیئت اداری برگزار می‌گردد که به اساس آن معاون، نایب معاون، منشی و نایب وی انتخاب می‌گردند.

انتخابات هیئت اداری پس از افتتاح سال هشتم دور شانزدهم تقنینی ولسی جرگه برگزار شد.

همایون همایون معاون اول ولسی جرگه هم ادعا کرده بود که حکومت بخاطر ناکام شدن وی، پول زیادی را مصرف کرده، ادعای که از سوی حکومت رد شده‌است.

از سوی هم شماری دیگر از اعضای ولسی جرگه ادعا دارند که حین انتخابات هیئت اداری برخی کاندیدان برای شماری از وکلا پول توزیع کرده‌است.

اما امیر خان یار معاون دوم ولسی جرگه می‌گوید هر کسی‌که ادعای فساد در انتخابات را دارد باید اسناد هم ارائه کند.

او افزود:

"آنان که از فساد و معامله در انتخابات هیئت اداری سخن می‌زنند لطف کنند سند هم پیشکش کنند، اتهامات باید وارد نشود، شخصیت هر کس معلوم است."

در انتخابات هیئت اداری سال هشتم دوره شانزدهم تقنینی ولسی جرگه، همایون همایون منحیث معاون اول، امیر خان یار معاون دوم، میرداد نجرابی منشی و عرفان الله عرفان نایب منشی برگزیده شدند.

پیش از این نیز برخی از اعضای ولسی جرگه در هنگام استیضاح وزرا به گرفتن پول متهم شده‌اند اما برخی از وکلا در جلسه روز شنبه گفتند اگر کسی بدون اسناد ادعای فساد را مطرح می‌کند، به خانه ملت توهین کرده و باید مورد پیگرد قانونی قرار بیگیرد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG