لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۹

دانفورد: حوزه‌های انتخاباتی از لحاظ امنیتی مشخص شدند


لوی درستیز امریکا می‎گوید، نیروی‎های افغان سلسلۀ از عملیات نظامی را برای آزاد ساختن مناطقی پلان کرده‎اند که در کنترول طالبان قرار دارند.

جنرال جوزف دانفورد گفته‎است، نیروهای امنیتی افغان مناطق کلیدی را تشخیص کرده‎اند که برای برگزاری انتخابات، امنیت آن‎ها تأمین شود.

وی گفته‎است، تدویر انتخابات مصون و موفقانه پارلمانی در سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده در افغانستان، نکات کلیدی تعیین موفقیت استراتژی جدید ایالات متحده امریکا خواهد بود که توسط رئیس جمهور دونالد ترمپ در ماه اگست سال گذشته میلادی تصویب شد.

لوی درستیز ایالات متحده امریکا که در هفته جاری مصروف دیدار از افغانستان است، با رهبران ارشد حکومت این کشور ملاقات کرد.

وی همچنان برای دیدار با قوماندانان نیروهای ائتلاف بین‎المللی به مناطق مختلف افغانستان به‌شمول مزار شریف در شمال و پایگاه تاکتیکی گمبیری (Gamberi) در شرق این کشور سفرهای داشت.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، جنرال جوزف دانفورد و سایر مقامات نظامی امریکا در مورد تاریخ دقیق تدویر انتخابات در افغانستان کمتر نگران به نظر می‎رسند.

قرار بود انتخابات پارلمانی و شورا‎های ولایتی افغانستان در ماه جولای سال جاری دایر شود، ولی احتمال دارد تا خزان امسال، به تعویق بیفتد.

جنرال مایکل فنزل (Michael Fenzel) رئیس برنامه‎های استراتژیک نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان در صحبت با خبرنگاران همراه با آقای دانفورد گفته‎است، تاریخ برگزاری انتخابات امسال در تناسب با تدویر انتخابات موفقانه، مصون و قابل اعتماد کمتر مهم است.

به‌گفته وی، تعویق انتخابات می‎تواند امکانات تأمین امنیت و اطمینان از حضور ناظران در حوزه‎های انتخاباتی را برای مقامات فراهم کند.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، یکی از نگرانی‎های اساسی در افغانستان را حملات شورشیان بالای اهداف مهم و تلفات گسترده ناشی از آن تشکیل می‎دهد.

کابل

روز چهارشنبه در نتیجه یک انفجار انتحاری در کابل حداقل ۳۳ تن کشته شدند.

گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

خشونت‎های اخیر باعث آن شده‎است تا ایالات متحده امریکا کابل را در مرکز جنگ ضد طالبان نیروهای ائتلاف به رهبری این کشور اعلان کند و مشاوران اضافی نظامی امریکایی را به این شهر بفرستد، تا با نیروهای پولیس کار کنند.

همچنان نیروهای خاص امریکایی عملیات را در داخل شهر کابل انجام داده‎اند.

XS
SM
MD
LG