لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۸

تبصره نیویارک تایمز در مورد گزارش تازه سیگار در باره اردوی افغانستان!


نیویارک تایمز

روزنامۀ نیویارک تایمز مقالۀ را در مورد گزارش تازه سیگار در باره اردوی افغانستان چاپ کرده‌است.

در گزارش تازۀ دفتر سرمفتش ویژۀ ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان آمده که جمع آوری و تشخیص نادرست گروپ خون سربازان اردوی افغانستان شاید سبب جان دادن سربازان زخمی افغان شده باشد.

در این گزارش تازه هم‌چنین در بارۀ این‌که نمونه‌های خون سربازان آیا به‌خاطر تشخیص بیماری معاینه شده یا نه ابراز تردید شده‌است.

اما، وزارت دفاع افغانستان با رد این گزارش سیگار گفته که هیچ موردی موجود نیست که سربازان به‌خاطر گروپ خون نادرست جان داده باشند.

نشنل انترست

نشریۀ نشنل انترست مقالۀ چاپ کرده در مورد روابط واشنگتن و اسلام آباد در بارۀ افغانستان.

در این مقاله آمده‌است که پاکستان از پیشنهاد صلح رئیس جمهور افغانستان به طالبان استقبال کرده ولی به باور نویسنده هنوز هم مشکلات پا بر جای مانده‌است.

نویسنده گفته‌است که تنش‌ها با پاکستان به این معناست که استراتژی نظامی ایالات متحدۀ امریکا پیروز نخواهد شد و این دیگر مقاصد ایالات متحده را نیز با خطر روبه‌رو خواهد ساخت.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در ماه اگست سال ۲۰۱۷ هنگام اعلام استراتژی جدید کشورش در مورد افغانستان گفت که پاکستان به همان تروریستانی پناه داده که نیروهای امریکایی علیه شان می‌جنگند.

در پی این اعلام، فشارها بر پاکستان افزایش یافت.

اما، اسلام آباد با رد این اتهام‌ها گفته‌است که خودش قربانی تروریزم بوده‌است.

کرسچین ساینس مانیتور

روزنامۀ کرسچین ساینس مانیتور در مورد یک جوان افغان نوشته که از طریق زنبورداری روی پای خود ایستاد شده‌است.

درین مقاله آمده که فروزان کار زنبورداری را سه سال پیش آغاز کرد و اکنون با داشتن ۲۰ کندوی زنبور عسل، تجارت رو به رونقی دارد.

XS
SM
MD
LG