لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۷

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، ایران را به تجهیز حوثی‎های یمن متهم کرد


یک ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، ایران را متهم به تجهیز حوثی‎های یمن با راکت‎های بالیستیکی کرده‎است که در حملات اخیر هفته گذشته بر ریاض استفاده شده‎اند.

سخنگوی همین ائتلاف می‎گوید، در فرصت مناسب پاسخ مناسب به ایران خواهد داد.

ترکی الملکی سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی دیروز در یک کنفرانس خبری در ریاض، در حالی‎که پارچه‎های راکت‎های استفاده شده در حمله اخیر بر سعودی نشان داده می‎شد گفت، تحقیقات نشان داده‎اند که ایران این راکت را به حوثی‎ها داده‎است.

الملکی گفت، راکت‎های که به سمت عربستان سعودی پرتاب شده از ایران قاچاق شده‎اند و هدف این راکت‎ها تنها ریاض نه، بلکه شهرهای نجران، جیزان و خمیس مشیط بوده‎اند.

جنگجویان حوثی
جنگجویان حوثی

سخنگوی این ائتلاف افزود:

"ما حق پاسخ‌دهی به این ایران را در موقع مناسب و جای مناسب داریم. او افزود این پاسخ به هدف حفاظت از سعودی، بر اساس قوانین بین‌المللی خواهد بود."

پنتاگون ایران را متهم به تجهیز حوثی‎های یمن کرده‎است.

تورن ریبیکه ریباریچ سخنگوی پنتاگون دیروز در اعلامیۀ گفت:

"ایران به تجهیز حوثی‎های یمن ادامه داده‎است و این ادامه آن است."

در اعلامیۀ پنتاگون آمده‎است:

"ایران باعث شده که جنگ یمن به کشورهای همسایه سرایت کند، ایران تلاش‎های بین‌المللی برای حل این مشکل را خدشه‌دار ساخته و به رنج و مشقت مردم یمن افزوده‎است."

یمن
یمن

وزارت دفاع امریکا همچنان گفته‎است:

"واشنگتن از حق عربستان سعودی به دفاع از سرحدات‌اش علیه چنین تهدیدات حمایت خواهد کرد."

بعد از حملات راکتی اخیر هفته گذشته، بریتانیا از ایران خواست تجهیز حوثی‎ها را که جنگ یمن را به درازا کشانیده، تنش‎های منطقوی را شدت بخشیده و تهدید جدی را برای امنیت بین‌المللی ایجاد نموده‎است، متوقف سازد.

ایران تا حال به این اتهامات که گویا حوثی‎ها را با راکت‎های بالیستیک تجهیز نموده تبصره نکرده‎است، ولی بریتانیا را متهم کرده که سعودی را با بعضی سلاح‎های مخرب تجهیز کرده که در کمپاین هوایی در یمن استفاده شده‎اند.

XS
SM
MD
LG