لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۵

بیجاه شده‌گان درزاب حکومت را به بی‌کفایتی متهم می‌کنند


ده‌ها تن از باشنده‌گان ولسوالی درزاب مقیم در شبرغان با طرفداری از نیرو های پولیس‌ محلی مقامات را در قسمت انتقال زخمی‌های سربازان پولیس‌ محلی به مراکز صحی بر وقت معین آن به بی‌کفایتی متهم نمودند.

صوفی لعل محمد یک تن ازین اعتراز کننده‌ها به روز یکشنبه"۱۲ حمل ۱۳۹۷" خورشیدی به رادیو آزادی گفت هرباریکه به پوسته‌ها از سوی گروه داعش حمله صورت گرفته زخمی‌ها تا دو روز در میدان باقی مانده و از بین رفته‌اند.

این باشنده درزاب به نماینده‌گی از دیگران می‌گوید که شب گذشته گروه داعش بالای پوسته نمبر۵ قریه پسته مزار که در فاصله یک کیلومتر ولسوالی درزاب موقیعت دارد حمله کرده ۲ پولیس را کشته و ۹ تن دیگر را زخمی ساخته است که هنوز ساعت ۱۱ قبل از ظهر است زخمی‌ها به شفاخانه شبرغان انتقال داده نشده‌است.

وی گفت:

"شب گذشته از ساعت ۸ تا ساعت ۵ صبح جنگ جریان داشت، ۱۱ نفر در یک پوسته در مقابل ۳۰۰ نفر جنگیدند. از بین آن‌ها یک نفر سالم مانده و پوسته به کلی تخریب شده و امروز ساعت‌ها ما انتظار انتقال زخمی‌ها را می‌کشیم ولی هیچ مقام و یا مسئول به تیلیفون‌های ما جواب نمی‌دهند."

اعضای شورای ولایتی جوزجان نیز با این تعداد مردم درزاب هم نظر شده می‌گویند که مقامات مرکزی هیچ‌گاهی توجه جدی در حل مشکلات نظامی ولایت جوزجان نداشته اند.

قادر مالیه معاون شورای ولایتی جوزجان دراین مورد گفت:

"قوماندان امنیه، والی و رئیس امنیت ملی کوشش دارند ولی قوماندانی قول اردوی شاهین از صدق دل کمک نمی‌کند. چنانچه که دیگر شب‌ها همه شب طیاره‌ها عملیات می‌کردند وقتی که داعش بالای پوسته حمله می‌کند هیچ کس صدای طیاره را نمی‌شنود."

در همین حال انجنیر عبدالرحمان محمودی معاون والی جوزجان می‌گوید که ولسوالی‌های درزاب و قوش تپه از نا امن‌ترین ولسوالی‌های جوزجان بوده که متأسفانه داعش درین دو ولسوالی با تمام نیرو و قوت خود حاکم شده و تلاش دارد تا بالای پوسته‌های امنیتی یک سلسله حملات را انجام داده آسیب برسانند.

محمودی گفت ولی حکومت محلی و مرکزی مشکل امنیتی این دو ولسوالی را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده و همیشه در قسمت حمایت از آن پوسته‌ها و اکمالات آن‌ها هر آنچه که توانسته تقویت می‌کند.

او افزود:

"با وجودیکه ولسوالی درزاب یکی از نا امن‌ترین ولسوالی‌ها است ما در نظر داریم که به همکاری دولت فدرالی آلمان در آنجا یک شفاخانه ۵۰ بستر بسازیم تا افراد دولتی و ملکی در آن تداوی شوند و نیاز به انتقال زخمی‌ها و مریضان به شبرغان نشود."

ولسوالی درزاب از شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد که به‌گفته مسئولان از دو سال به این‌سو بنابر افزایش نا امنی ها و حضورگسترده داعش و طالب راه این ولسوالی به‌روی رفت و آمد مامورین دولتی مسدود می‌باشد.

گزارش: هالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG