لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

روزنامه ویسا حمله هوایی کندز را یک قیامت کوچک خوانده‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و سرمقاله‎های شان را در مورد حمله هوایی در ولایت کندز اختصاص داده‎اند.

  • ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در یک مطلب‌اش، حمله را که در قریه دفتانی ولسوالی دشت ارچی کندز واقع شد یک قیامت کوچک خوانده‎است.

روزنامه در سرمقاله‎اش نیز در این مورد نوشته‎است.

به‌گفته سرمقاله نویس این حمله که از سوی نیروهای خارجی در مراسم دستار بندی انجام شده‎است به‌شمول زنان و اطفال به بیش از ۳۰۰ تن تلفات وارد شده‎است.

در سرمقاله آمده‎است، این عجیب است که همانند حملات مشابه دیگر مسئولیت این حمله را نیز وزارت دفاع به عهده گرفته و گفته‎است که این حمله از سوی نیروهای افغان صورت گرفته‎است.

اما به باور روزنامه این کار از سوی هر کسی که انجام شده باشد یک جنایت بزرگ است.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در این مورد در سرمقاله‌اش نوشته‎است که این حمله بالای یک نشست قوماندانان و جنگجویان طالب صورت گرفته‎است که برای طالبان فارغ شده از مدرسه دستار بسته می‎شد.

روزنامه می‎نویسد، بر اساس گزارش‎ها در این حمله شماری از افراد ملکی نیز کشته شده‎اند، اما به‌گفته روزنامه شماری به این باور اند که طالبان همواره از غیر نظامیان به‌حیث سپر استفاده کرده‎اند و در این مراسم که ظاهرا بر سر طالبان فارغ شده از مدرسه دستار بندی صورت می‎گرفت، شماری از قوماندانان مهم طالبان در آن سهم گرفته و می‎خواستند تا بالای عملیات بهاری‌شان در شمال افغانستان کار نمایند.

سرمقاله نویس می‎نویسد که مسئولیت این حمله به طالبان بر می‎گردد که چرا این نشست مهم‌شان را در میان افراد ملکی برگزار کردند؟

روزنامه از طالبان خواسته‎است که افراد ملکی را سپر خود قرار ندهند و از مراکز دینی منحیث پایگاه نظامی استفاده نکنند.

  • سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‎اش در مورد موضوع نوشته‎است که در چنین روزهای حساس که مردم در ولایات مختلف خیمه بر پا کرده‎اند و بالای طالبان صدای صلح را بلند می‎کنند، حکومت در انجام عملیات‎ها و این گونه حملات چند برابر از گذشته محتاطانه عمل نماید.

سرمقاله نویس با تأکید می‎نویسد در مناطقی که امکان رسیدن تلفات به افراد ملکی در آن بیشتر است باید بمباردمان و عملیات‎ها به احتیاط صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG