لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۸

نگرانی مردم جوزجان از احتمال سقوط ولسوالی درزاب این ولایت!


ولسوالی درزاب جوزجان
ولسوالی درزاب جوزجان

نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی جوزجان از احتمال سقوط ولسوالی درزاب ابراز نگرانی کردند.

ده‌ها تن از باشنده‌گان ولایت جوزجان متشکل از بزرگان، علما، نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی و زنان در مقر ولایت جوزجان با حضورداشت هیئت اعزامی ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه و مقامات محلی جوزجان طی یک نشستی گردهم آمده بودند و روی موضوعات مهم و نگران کننده بحث و گفتگو کردند.

این نشست که موضوعات مهم آن فقر، خشک‌سالی و تهدیدات امنیتی بود، مردم به‌خاطر حل آن از هیئت اعزامی دولت مرکزی کمک خواستند.

مردم به‌خاطر حل آن از هیئت اعزامی دولت مرکزی کمک خواستند.

در ابتدا محمد اکرم رئیس شورای صلح ولایت جوزجان امروز سه شنبه «۱۴ حمل ۱۳۹۶» در رابطه به جنگ درزاب گفت:

"۳ روز می‌شود گروه داعش بالای ساختمان قوماندانی امنیه و ولسوالی درزاب حمله کرده و نیروهای امنیتی را تحت محاصره قرار دادند، اگر به زودی نیروی هوایی و مواد غذایی به نیرو های که در محاصره مانده کمک نشود، گروه داعش در داخل بازار و چهار اطراف این ساختمان و مرکز ولسوالی خواهد شد."

مولوی عبدالحی حیات عضو شورای ولایتی جوزجان نیز با ابراز نگرانی از این وضعیت پیش آمده گفت ۹۵ فیصد ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه در کنترول گروه داعش و طالبان قرار دارد.

وی می‌گوید:

"در هر دو ولسوالی یاد شده داعشی‌های خارجی جابه‌جا شده و برای خود مرکزیت ساختند. اگر درزاب سقوط کرد شمال سقوط می‌کند. وضیعت وخیم خواهد شد."

مولوی حیات نیز از احتمال سقوط ولسوالی درزاب هشدار داده می‌گوید، همین حالا جنگ شدید در ولسوالی درزاب ادامه دارد و تمام نیرو های امنیتی در حالت دفاعی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه گفت اگر به زودی نیرو های کمکی به آن‌جا نرسد، این ولسوالی سقوط خواهد کرد.

در همین حال نادر محسنی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور مبارزه با فساد اداری که در این نشست حضور داشت گفت:

"خبری می‌شنویم که در یکی از دور افتاده‌ترین ولسوالی جوزجان جنگ به شدت ادامه دارد و من به رئیس دفتر خود هدایت دادم تا تشویش‌های مردم این ولایت را به سر قوماندانی اعلی قوای مسلح برساند که آن‌ها اطمینان دادند و گفتند که هر چه عاجل داخل اقدام می‌شویم."

نبرد بین نیروهای امنیتی و گروه داعش از ۳ روز به این‌سو در حالی شدت یافته‌است که به‌گفته مسئولان محلی صدها خانواده به دلیل مسدود بودن راه ولسوالی درزاب در اثر جنگ شدید از خانه‌های‌شان بیرون شده و در مسیر راه‌ها گیر مانده اند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG