لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۸

پنتاگون: موضع امریکا در برابر گروه "داعش" در سوریه مانند گذشته است


مقام‌های وزارت دفاع امریکا می‌گویند که موضع ایالات متحده در برابر گروه موسوم به دولت اسلامی "داعش" در سوریه مانند گذشته است که این گروه باید شکست داده شود.

دانا وایت سخنگوی پنتاگون دیروز به خبرنگاران گفت که در موضع امریکا هیچ نوع تغییر رونما نشده‌است.

دانا وایت
دانا وایت

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده به تازه‌گی گفت که می‌خواهد نظامیان امریکا را از سوریه بیرون کند.

برخی از افراد در اداره ترمپ ابراز نگرانی کرده‌اند که خروج پیش از وقت نیرو های امریکا از سوریه شاید عواقب منفی داشته باشد.

قصر سفید به روز چهارشنبه این مسئله را دیگر هم روشن ساخت که ماموریت امریکا در سوریه به‌زودی به پایان خواهد رسید اما در مورد جدول زمانی خروج عساکر ایالات متحده جزئیات ارائه نکرد.

یک مقام دیگر اردوی امریکا دیروز گفت که پالیسی نظامی امریکا در سوریه مانند گذشته ادامه می‌یابد و در آن تغییر وارد نخواهد شد.

کینیت مککینزی "Kenneth McKenzie" یک جنرال قوای بحری امریکا در پنتاگون به خبرنگاران گفت، در حالی‌که اردوی امریکا در سوریه به مرحله آخری جنگ بر ضد داعش می‌رسد، باز هم حضور نظامی‌اش را تنظیم می‌کند و با توجه به آن هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود، زمانی‌که امریکا تاریخ مشخص خروج عساکرش را از افغانستان اعلان کرد، مشکلات ایجاد شد زیرا به گفته او تاریخ خروج نیرو های امریکایی برای طالبان روشن شد.

ایالات متحده امریکا از سال ۲۰۱۴ به اینسو عملیات ایتلاف بین المللی ضد داعش را در سوریه و عراق رهبری می کند.

این عملیات شامل حمله های هوایی علیه داعش و حمایت از ملیشه های کُرد سوریه موسوم به YPG می شود که در نتیجه آن مناطق وسیع در شمال و شرق سوریه از کنترول افراد مسلح وابسته به داعش خارج شدند.

اما در چند هفته اخیر پس از آنکه ملیشه های YPG به جای سرکوب گروه های افراطی، توجه شان را در منطقه عفرین به عملیات علیه نیرو های ترکیه مبذول داشتند، پیشرفت و پیروزی سریع در مبارزه برضد داعش متوقف شد.

XS
SM
MD
LG