لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۶

انگیزۀ راندن یک موتر بر جمعیتی از مردم در جرمنی هنوز هم نا معلوم است


پولیس جرمنی هنوز هم در مورد انگیزه عمل کرد مرد ۴۸ ساله تحقیق می‎کند که دیروز موترش را بالای یک گروپ عابران راند و دو تن را به قتل رسانید.

سارنوالان جرمنی می‎گویند، تا هنوز هم آن‎ها نمی‎دانند که چرا یک مرد ۴۸ ساله دیروز موترش را بالای عابران پیاده در شهر مونستر این کشور راند و قبل از آن‎که خودش را بکشد، دو تن را به قتل رسانیده، ۲۰ تن را زخمی ساخت.

روزنامه نیویارک تایمز از قول مارتین بوتز نهاردت یک سارنوال جرمنی می‎نویسد که امروز در یک اعلامیه مشترک با پولیس آن کشور گفته‎است:

"تحقیق کننده‎ها تحت فشار شدید از همه جهات قرار دارند و تا هنوز ما هیچ‎گونه شواهد در مورد پیشینه این رویداد نداریم."

جرمنی
جرمنی

مقامات جرمنی قربانیان این رویداد را که دیروز صورت گرفت، یک خانم ۵۱ ساله و یک مرد ۶۵ ساله شناسایی کرده‎اند.

مطبوعات محلی مرد مهاجم را یک طراح صنعتی باشنده شهر مونستر گزارش داده‎اند که از ناحیه بیماری روانی رنج می‎برد، ولی پولیس جرمنی این جزئیات را تائید نکرده‎است.

به نوشته نیویارک تایمز، پولیس در داخل موتر مرد مهاجم، مواد آتشبازی غیر قانونی را یافته‎است که از آن یک بمب دورغین ساخته شده بود.

در نتیجه عملیات پولیس بر خانه مرد مهاجم که در نزدیک محل حادثه موقعیت دارد، مواد آتشبازی غیر قانونی و یک میل کلاشنیکوف (AK-47) غیر فعال را نیز یافت شده‎است.

جرمنی
جرمنی

به گفته پولیس از جمله بیست زخمی این رویداد، وضعیت صحی تعدادی از آن‎ها وخیم است.

شب گذشته در خارج از شفاخانه پوهنتون شهر مونستر صف طولانی دواطلبان برای ارائه خون به زخمی‎های این رویداد تشکیل شده بود.

شهر مونستر با داشتن پوهنتون‎ها مشهور بوده، حدود ۳۰۰ هزار باشنده دارد و به خاطر شهر قرون وسطایی اش که بعد از تخریب در جنگ دوم جهانی دوباره بازسازی شده‎است، یک محل مورد علاقه سیاحان محسوب می‎شود.

XS
SM
MD
LG