لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۶

اشرف غنی برخی پروژه‌ها در خوست را افتتاح و برخی را تهداب‌گذاری کرد


ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید رئیس جمهور محمد اشرف غنی به ولایت خوست رسیده و پروژه خط رنوی میدان هوایی این ولایت را افتتاح کرده‌است.

گفته می‌شود که خط رنوی میدان هوایی خوست که ۲۶۶۴ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد، کار ساخت آن بیش از ۷۲۹ میلیون افغانی هزینه برداشته‌است.

آقای غنی سنگ تهداب سیستم رادار، ساختمان اطفائیه و سرک داخلی میدان هوایی متذکره را نیز گذاشته‌است.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری روز دوشنبه «۲۰ حمل ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که رئیس جمهور در جریان سفر دو روزه‌اش به ولایت خوست با شماری از مقامات محلی، بزرگان قومی، اعضای شورای ولایتی و برخی از باشنده‌های این ولایت نیز دیدار خواهد داشت.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

وی افزود:

"رئیس جمهور در این سفرش با مسئولین امنیتی، نهادهای مدنی، علما، زنان، شورا‌های قومی، استادان پوهنتون، قوماندان لوای قول اردو و ولسوالان خوست ملاقات می‌کند و مشکلات امنیتی و مشکلات پروژه‌ها را بررسی می‌نماید."

در اعلامیۀ منتشر شده از سوی ریاست جمهوری آمده که رئیس جمهور غنی را در این سفر برخی از وزرای کابینه نیز همراهی می‌کنند.

بر اساس این اعلامیه، محمد اشرف غنی سنگ تهداب پروژه شبکه توزیع برق ولایت خوست را نیز گذاشت که این پروژه در مدت دو سال با هزينۀ ۱۲.۷ ميليون دالر تکميل شده و برای ۱۳ هزار خانواده انرژی برق را تأمین خواهد کرد.

در این علامیه گفته شده که رئیس جمهور هنگام افتتاح این پروژه‌ها روی افزایش تولیدات ولایت خوست تأکید کرده و به مقامات مربوطه هدایت داد تا برای انتقال جلغوزه این ولایت امور دهلیز تجارتی میان خوست و جرمنی را تکمیل کنند.

در اعلامیه هم‌چنان آمده که رئیس جمهور غنی در جلسه با مسئولین امنیتی ولایت خوست ضمن بررسی وضعیت امنیتی این ولایت، هدایت داد تا تدابیر جدی برای تأمین امنیت انتخابات گرفته شود و از هر نوع دخالت نیروهای امنیتی در این پروسه جلوگیری صورت گیرد.

از آغاز حکومت وحدت ملی تا کنون این دومین سفر رئیس جمهور غنی به ولایت خوست است.

در این حال برخی از اعضای شورای ولایتی خوست با بیان این‌که رئیس جمهور برخی از تعهدات سفر قبلی‌اش به این ولایت را عملی نکرده، ابراز امیدواری می‌کنند که این بار به مشکلات مردم ولایت خوست راه حل‌های عملی داشته باشد.

نورشاه نورانی یکی از اعضای شورای ولایتی خوست در مورد گفت:

"از رئیس جمهور تقاضای ما این است، هرچند که در چند سال گذشته برخی تغییرات آمده‌است، اما اداراتی نیز داریم که در آن از ۱۵-۱۶ سال گذشته کسانی موجود اند که از حضور این‌ها مردم به تنگ آمده‌اند، ادارات از سوی آنان غصب شده‌اند، می‌خواهیم در این ادارات تغییرات بیاید و در کنار آن خواهان استخدام کادر‌ها هستیم و باید در خوست تغییرات زیاد بیاید."

این در حالیست که رئیس جمهور محمد اشرف غنی هفته قبل به ولایت پکتیا نیز سفر داشت.

ریاست جمهوری می‌گوید که در نظر است تا رئیس جمهور در سال‌جاری به برخی ولایات دیگر نیز سفر نموده پروژه‌های انکشافی را افتتاح و با مردم محل از نزدیک دیدار داشته، مشکلات آنان را استماع نماید.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG