لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۸

پولیس ارمنستان ده‌ها تظاهر کننده را دستگیر کرد


پولیس ارمنستان ده‌ها تظاهر کنندۀ طرفدار اپوزیسیون را دستگیر کرد که حوالی صبح امروز می‌خواستند دروازه‌های ورودی برخی ساختمان‌های دولتی را در شهر ایروان پایتخت این کشور مسدود کنند.

اما اعتراض‌ کننده‌گان بر ضد انتخاب سرژ سرکیسیان رئیس جمهور سابق ارمنستان به‌حیث صدراعظم آن کشور دوباره تجمع کرده‌اند.

تجمع مردم بعد از صورت گرفت که نیکول پشینیان (Nikol Pashinian) رهبر تظاهرات و اپوزیسیون در پارلمان ارمنستان از مردم خواست در میدان جمهوری در برابر ساختمان‌های دولتی گرد آمده، از داخل شدن وزرا به عمارتی که در آن نخستین اجلاس کابینه سرژ سرکیسیان صورت می‌گرفت، مانع شوند.

نیکول پشینیان
نیکول پشینیان

یک افسر پولیس ارمنستان به رادیو آزادی گفت، ۲۰ تظاهر کننده در برابر یک ساختمان دولتی در میدان جمهوری دستگیر شدند.

پولیس ارمنستان دیروز نیز ده‌ها تظاهر کننده را دستگیر کرده‌است.

نیکول پشینیان رهبر تظاهرات از پولیس آن کشور خواسته‌است اسلحه‌شان را به زمین گذاشته با تظاهرات بر ضد سرژ سرکیسیان که به فرمانروایی به‌حیث صدراعظم ادامه می‌دهد، یکجا شوند.

نیکول پشینیان از پولیس خواسته است، از اسلحه در برابر تظاهر کننده‌گان صلح‌جو استفاده نکنند.

یک خبرنگار که برای یک نهاد غیر دولتی ارمنستان کار می‌کند امروز در حالیکه در مورد تظاهرات در نزدیک ساختمان‌های دولتی گزارش می‌داد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نسبت زخمی که بر سرش وارد شد، به شفاخانه بستر شده‌است.

تایرایر مرادیان (Tirayr Muradian) خبرنگار "اتحادیه شهروندان مطلع" به رادیو آزادی گفت، وی توسط دو مرد جوانی که سلوک‌شان مانند تظاهر کننده‌گان معمولی نبود، مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌است.

تظاهرات در ارمنستان به تاریخ سیزدهم اپریل بعد از آن آغاز شد که حزب بر سر اقتدار "اچ. اچ. کی" و انجمن فدراسیون انقلابی ارمنستان سرژ سرکیسیان رئیس جمهور سابق را به‌حیث صدراعظم آن کشور نامزد کردند و موصوف هفدهم اپریل توسط پارلمان ارمنستان تأیید شد.

در همان روز پولیس ۸۰ اعتراض کننده را در شهر ایروان پایتخت ارمنستان دستگیر کرد.

ایالات متحده امریکا از هر دو جانب، از تظاهر کننده‌گان و حکومت ارمنستان خواسته است، به‌خاطر جلوگیری از خشونت‌ها از خویشتنداری کار بگیرند.

وزارت خارجه امریکا در یک اعلامیه گفته است، ایالات متحده از تظاهرات جاری در ایروان و سایر شهرهای ارمنستان نظارت می‌کند.

روسیه گفته است، قانوناً نباید تخطی صورت بگیرد.

XS
SM
MD
LG