لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۶ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۲

روزنامه‌های چاپ کابل بیشتر روی اتنخابات و نگرانی‌ها در این مورد نوشته‌اند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی اتنخابات و نگرانی‌ها در این مورد نوشته‌اند.

  • آرمان ملی​

روزنامه آرمان ملی از قول یک مقام کمسیون انتخابات نوشته که وضعیت کنونی افغانستان برای برگزاری یک انتخابات معیاری مساعد نیست.

در ادامه از قول شهلا حق سرپرست دارالانشا کمیسیون گفته که وی این اظهارات روز قبل در جلسه عمومی ولسی جرگه بیان داشته و پذیرفته که روند ثبت نام رای دهنده‌گان بطی پیش می‌رود.

که دلیل آن هم بی‌باوری مردم به انتخابات می‌باشد.

در ادامه نوشته که خانم حق ادعا برخی از اعضای ولسی جرگه را که گویا ستیکر های‌که در تذکره چسپانیده می‌شود در بازار به فروش می‌رسد، را رد نموده و گفته‌است که دزدی و تهیه این اسناد کار سهل نیست.

  • ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش روی انتخابات پرداخته‌است.

روزنامه نوشته که در ریاضی ۲+۲ مساوی چهار است همچنان پروسه جاری انتخابات در افغانستان پایان نا میمونی را مردم در قبال خواهد داشت.

در سرمقاله گفته شده که سوال این نیست که چرا پروسه ثبت نام رای دهنده‌گان بطی است بلکه مشکل اصلی اینست که مردم بالای پروسه بی‌بارو شده‌اند.

به باور نویسنده این‌که برخی از مقامات از مردم می‌خواهند تا در این پروسه سهم بگیرند، مردم به صدا آنان گوش می‌دهد وی به آن عمل نمی‌کنند چون این مقامات نه با مردم بودند و نه هم احترام ارأ مردم در حفظ نموده‌اند.

  • انیس

روزنامه دولتی انیس هم در سرمقاله‌اش نوشته که انتخابات یک پروسه دیموکراتیک است، مشکلات وجود دارد ولی باید تلاش صورت بگیرد.

در سرمقاله از مردم خواسته شده تا برای انتخابات ولسی جرگه و شورای‌ها ولسوالی‌ها ثبت نام کنند و با اشتراک شان در این پروسه نماینده واقعی شان‌را انتخابات نمایند.

  • دنیا

و روزنامه دنیا در یک مطلب‌اش نوشته که شورای وزیران به‌خاطر روند کند ثبت نام رای دهنده‌گان، جلسه فوق العاده دایر نمود و از قول رئیس اجرائیه نوشته که اگر این پروسه ناکام شود، وضعیت سیاسی هم وخیم خواهد شد و کشور به سوی بحران خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG