لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

صد‌ها خانواده در اثر نا امنی موجود در ولسوالی چهاربولک بلخ بیجا شده‌اند


صد‌ها خانواده در اثر عملیات نظامی و نا امنی موجود در ولسوالی چهاربولک بلخ از ساحات مسکونی‌شان بیجا شده‌اند.

از دو هفته به اینسو طالبان مسلح چندین قریه ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ را در اثر حملات مسلحانه بر پوسته‌های امنیتی پولیس محلی تصرف کردند و مردم را وادار به ترک محلات مسکونی‌شان نموده‌اند.

نیرو‌ های دولتی نیز در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ از دو روز به اینسو علمیات تصفیوی را آغاز کرده‌است و مردم محل شکایت دارند که قوت‌های امنیت منازل مسکونی و افراد بی‌گناه را در این جریان عملیات هدف قرار می‌دهند.

ساکنان ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ می‌گویند که با آغاز پروسه توزیع کارت رای دهی نا امنی نیز در این ولسوالی آغاز شد و آنان به دلیل شدت جنگ در مناطق خود خانه‌های شان‌را ترک کرده و به مزارشریف فراری شده‌اند.

دو تن از ساکنان ولسوالی چهاربولک در مورد می‌گویند:

"نام سدو خان است از ولسوالی چهاربولک هستم، در اثر نا امنی‌ها در ولسوالی چهاربولک به مرکز این ولایت آمده ایم، در چهاربولک وضعیت ناگوار است، نیرو های دولتی نیز خانه‌های مردم را هدف قرار می‌‌دهند. ما را طالبان نیز وادار به ترک ساحات ما کرده‌است."

"من نقیب الله هستم از منطقه بیست پیکال به شهر مزارشریف کوچیده‌ایم، در آنجا جنگ به خیلی شدت جریان دارد، مردم آواره و سرگردان هستن، اکثریت جای و ملک خود را ترک کرده و خود‌شان فراری شده‌اند. جنگ هنوز در ساحات ما جریان دارد و ما در حالت بی‌سرنوشتی در اینجا به سر می‌بریم."

حنیف رضای سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در صحبت با رادیو آزادی گفت که برای پاکسازی ولسوالی چهاربولک از وجود مخالفین و برگشت ساکنان این ولسوالی به ساحات اصلی‌شان تلاش جریان دارند.

سخنگوی قول اردوی شاهین همچنان افزود که در نتیجه عملیات‌های آغاز شده تصفیوی در ولسوالی چهاربولک بلخ تا کنون نزدیک به ده قریه از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده و نیز تلفات سنگنی بر مخالفین مسلح دولت وارد شده‌است.

آقای رضایی در رابطه گفت:

"در عملیات‌های که در چهاربولک آغاز شده‌است، چندین قریه از وجود مخالفین مسلح پاکسازی شده‌است، تلفات سنگینی بر دشمن وارد شده‌است، دشمن هم کشته دارد و هم زخمی و جنگ هنوز در بعضی از ساحات ادامه دارد."

سخنگوی قول اردوی شاهین می‌گوید که در نتیجه عملیات تصفیوی در ولسوالی چهاربولک و درگیری شام گذشته با مخالفین مسلح دولت در منطقه بیست پیکال ضابط خنجر قوماندان امنیه این ولسوالی نیز کشته است.

ضابط خنجر قوماندان امنیه این ولسوالی نیز کشته است.

در همین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح ادعا کرده‌است، که در نتیجه حملات مسلحانه بر نیرو های دولتی در ولسوالی چهاربولک به شمول الماس خان یک قومندان پولیس محلی ۱۱ نیروی حکومتی کشته اند و بیش از ۵ تن مجروح اند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG