لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۶

ویسا: حکومت در تأمین امنیت مراکز ثبت نام رأی دهنده‌گان ناکام مانده‌است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی حمله خونین روز قبل که در مربوطات ناحیه ششم شهر کابل به وقوع پیوست و واکنش‌ها در مورد، تبصره نموده‌اند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در صفحه نخست‌اش عکسی از مرکز توزیع تذکره که دیروز مورد حمله انتحاری قرار گرفت، چاپ نموده‌است، در عکس بوت‌ها، کلا و چادر‌های قربانیان حمله دیده می‌شوند و در بالای عکس نوشته شده که بیشتر از ۱۵۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.

روزنامه در یک مطلب دیگر نوشته که این چنین حملات باعث نگرانی شدید مردم می‌گردد.

روزنامه پیشنهاداتی را به‌خاطر افزایش حضور مردم در انتخابات پیشکش نموده‌است و گفته شده که در مورد انتخابات پیشرو دوباره باید به‌گونه جدی فکر شود و حکومت برای تأمین امنیت انتخابات اقدامات عملی کند، در غیر آن مشکلات موجود نه‌تنها که کاهش نمی‌یابد، بلکه افزایش هم پیدا خواهد کرد.

  • ویسا

روزنامه ویسا رقم کشته شده‌گان حمله دیروز را ۶۲ تن و زخمی‌ها را ۱۱۹ تن گزارش داده‌است و از قول برخی از اعضای شورای ملی نوشته که حکومت در تأمین امنیت مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان ناکام مانده‌است.

روزنامه در سرمقاله‌اش برعلاوه حملۀ کابل در مورد حمله ولایت بغلان هم اشاره داشته که در آن حادثه به‌شمول زنان و کودکان ۶ تن کشته شدند و گفته شده که این همه قربانیان انتخابات استند.

روزنامه در ادامه در ضمن تقبیح این حملات، این چنین حملات را غیر انسانی دانسته‌است و سؤالی را مطرح نموده که حکومت امنیت یک مرکز عادی ثبت نام را تأمین کرده نمی‌تواند، آیا قادر خواهد بود که در روز انتخابات امنیت تمام مراکز رأی‌دهی را تأمین کند؟

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نوشته که حملات کابل و بغلان واضحاً نشان داد که حکومت نتوانسته امنیت مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان و توزیع تذکره را تأمین نماید.

روزنامه نوشته که جای تأثر است که همچو حملات باعث خواهد شد که مردم در پروسه انتخابات اشتراک نکنند و این در حالیست که طالبان در برخی از ولایات به مردم اخطار داده که در روند انتخابات اشتراک نکنند.

روزنامه در ادامه از عملکرد حکومت در مقابل طالبان و داعش انتقاد نموده و گفته شده که حکومت برای کوبیدن طالبان از خود بی‌میلی نشان می‌دهد و به باور نویسنده، این در حالی‌است که طالبان تا دروازه‌های کابل رسیده‌اند و برای آینده برنامه‌های را تهیه می‌کنند که حکومت باید متوجه این موضوع شود و آن را جدی بگیرد.

روزنامه نوشته که وضعیت کنونی، طالبان را جسور تر ساخته‌است تا در مقابل حکومت مقاومت نمایند و این کار سبب خواهد شد که انتخابات دایر نگردد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‌اش نوشته وقتی‌که امنیت یک مرکز رأی‌دهی در کابل تأمین نباشد پس چطور در ولایات امکان تأمین امنیت این نهاد‌ها متصور خواهد بود؟

روزنامه برخی سؤالات در رابطه به حمله روز قبل کابل را مطرح نموده‌است و نوشته که ادارات کشفی باید جواب بدهند که این حمله کننده چطور توانست خودش را به این ساحه برساند و این حمله را انجام بدهد؟

روزنامه در ادامه ابراز نگرانی کرده و گفته که این حمله سبب می‌شود که مردم جرأت اشتراک در پروسه انتخابات را نداشته باشند.

روزنامه در اخیر پیشنهاد کرده که نیرو‌های داخلی و خارجی در سراسر افغانستان حملات را آغاز نمایند و از حملات آینده که از سوی مخالفان مسلح پلان می‌شود، جلوگیری نمایند.

XS
SM
MD
LG