لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۶ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۲

تصمیم مدیران، آمرین و معلمان جوزجان برای شرکت در انتخابات!


مدیران، آمرین و معلمان مکاتب ولایت جوزجان
مدیران، آمرین و معلمان مکاتب ولایت جوزجان

بعد از هدف قرار گرفتن شماری از مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان از سوی مخالفین مسلح دولت در برخی ولایات به‌شمول پایتخت افغانستان، تمام مدیران، آمرین و معلمان مکاتب ولایت جوزجان حاضر شدند تا بدون کدام ترس و هراس به مراکز ثبت نام رأی دهنده‌گان رفته و خود شان را ثبت نام کنند.

این تعداد مسئولان مکاتب جوزجان طی یک گردهمایی در شهر شبرغان تصمیم گرفتند که تا فردا سه‌شنبه "۰۴ ثور ۱۳۹۷" یکایک خود را ثبت نام نمایند.

عبدالحی یشین رئیس معارف جوزجان که در این گردهمایی صحبت می‌کرد خطاب به مدیران و آمرین مکاتب گفت، این برای همه مردم دین است که باید کارت خود را تجدید کنند.

رئیس معارف جوزجان به یک موضوع مهم دیگر نیز اشاره نموده گفت:

"یک موضوع تدریجاً در بین مردم عام رایج شده می‌رود که آن وکیل کار نکرده و این وکیل چه خواهد کرد؟ حکومت نتوانست کار بکند، قحط‌الرجال است. چهره‌های تازه و نو در جامعه نیست؟ یعنی همه‌گی ناتوان است در حالی‌که چنین نیست، بعضی وکلای ما کار کردند حقیقت است، ولی بعضی هم نتوانستند."

رئیس معارف جوزجان در مورد نا رضایتی تعدادی از مردم از کارکردهای بعضی از وکلا باز هم افزود:

"در صورتی‌که اگر کسی از یک وکیل ناراض است نا رضایتی فردی اوست. این حق قانونی من و توست. رأی خود را به انتخاب دومی بدهید که شاید انتخاب دومی بتواند به جامعه و به وطن خدمت کند."

در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان ۳۱ مرکز ثبت نام رأی‌دهی فعال بوده که به گفته مسئولان امنیتی تا به حال در این ولایت هیچ‌گونه چالش در ساحات ثبت نام دیده نشده‌است.

این در حالیست که از اولین روز روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان تا اکنون شماری از مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در دیگر ولایات مورد حمله مسلحانه قرار گرفته‌اند.

قرار گزارش رسانه‌های کشور، حمله مردان مسلح بر یک مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور، کشته شدن دو نگهبان مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در شهر جلال‌آباد، حمله بالای کارمندان مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در بادغیس، انفجار ماین در ولایت بغلان و کشته و زخمی شدن بیش از ۱۷۰ تن در مربوطات حوزه ششم امنیتی کابل در نزدیک محل توزیع تذکره و مرکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان مردم را نگران ساخته و با آن‌هم تعدادی از مردم قصد رفتن به مراکز ثبت نام رأی‌دهی را دارند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG