لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۷

وزارت داخله: مبارزه علیه مواد مخدر شامل پلان عملیاتی نصرت گردیده‌است


وزارت داخله افغانستان می‌گوید که بر اساس پیشنهاد آنان، مبارزه علیه مواد مخدر شامل پلان عملیاتی نصرت گردیده‌است.

عملیات نصرت به اشتراک ارگان‌های سه‌گانه امنیتی افغانستان در اوایل سال روان آغاز شد و در "۳۴" ولایت کشور ادامه دارد.

وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید، مبارزه علیه مواد مخدر نیز در این اواخر شامل این عملیات شده‌است و تلاش خواهد شد که در کنار سرکوب مخالفان مسلح، از امکانات و ظرفیت نیرو های افغان در بخش محو مزارع کوکنار، تخریب لابراتوارها و کشف و ضبط ذخایر مواد مخدر نیز استفاده شود.

خلیل بختیار معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله به رادیو آزادی گفت، تلاش می‌کنند تا با ایجاد هماهنگی با نیرو های حمایت قاطع ناتو، از تجارب هفت ماه گذشته آنان در بخش از بین بردن کارخانه‌های تولید مواد مخدر نیز استفاده کنند.

عبدالخلیل بختیار

او افزود:

"مبارزه علیه مواد مخدر جز عملیات نصرت شده که در تمامی ولایات صورت می‌گیرد تا ما بتوانیم از قوت نیرو های افغان در بخش‌های محو کشت، تخریب لابراتوارها، کشف و ضبط ذخیره‌گاه‌های مواد مخدر و هم دستگیری قاچاقبران مواد مخدر استفاده کنیم. در حال حاضر مصروف ایجاد هماهنگی با نیرو های حمایت قاطع استیم، تا از تجارب آنان در تخریب لابراتوارها استفاده کنیم تا سطح دست آوردهای ما بلند برود."

آقای بختیار می‌گوید، نیرو های افغان، به ویژه پولیس در یک شبانه روز به‌گونه اوسط ۱۰ عملیات را بر کارخانه‌های تولید مواد مخدر و قاچاقبران انجام می‌دهند که در نتیجه آن ضربات کوبنده به قاچاقبران مواد مخدر وارد شده‌است.

عملیات نصرت که برای یک سال پلان شده‌است، در آن قطعات کماندو، نیرو های عملیات شبانه و قوت‌های هوایی افغان اشتراک دارند.

جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان با تأکید بر بلند رفتن ظرفیت نیرو های افغان در انجام عملیات پیچیده می‌گوید، عملیات هفته گذشته نیرو های کماندوی اردوی ملی بر یک کارخانه تولید مواد مخدر در هلمند نشان داد که این نیروها توان انجام عملیات مستقلانه را دارند.

محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع ملی در صحبت با رادیو آزادی گفت، در حال حاضر اکثریت عملیات علیه مواد مواد مخدر به‌گونه مستقل از سوی نیروهای افغان انجام می‌شود.

محمد رادمنش

او افزود:

"عملیاتی را که اردوی ملی انجام می‌دهند، عملیات مشترک با نیروهای افغان است، اما ندرتاً در بعضی جاها که نیاز به تکنالوژی پیشرفته‌تر دیده شود، عملیات مشترک اردوی ملی از سوی سوق و اداره وزارت دفاع به‌خاطر استفاده از تکنالوژی مورد دسترس نیروهای ناتو با آنان تنظیم می‌شود، ولی اکثراً عملیات تخریب کارخانه‌های تولید مواد مخدر و ماین‌سازی توسط نیرو های افغان اجرا می‌شوند."

سه هفته می‌شود که عملیات نیرو های افغان به هدف تخریب مزارع کوکنار در ولایات جنوبی کشور آغاز شده و تا حال صدها جریب زمین از کشت کوکنار پاکسازی شده‌است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید، نیرو های اردوی ملی در بخش محو مزارع کوکنار نیز از پولیس حمایت می‌نمایند و در این عملیات با آنان همکاری می‌کنند.

وزارت داخله: مبارزه علیه مواد مخدر شامل پلان عملیاتی نصرت گردیده‌است

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:33 0:00
لینک مستقیم

گزارش: مرسلین ارسلا

XS
SM
MD
LG