لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۸

دنیا: حملات خونبار کابل به هدف محدود ساختن آزادی بیان صورت گرفته‌است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی وضعیت امنیتی و حادثه خونین روز دوشنبه کابل تبصره نموده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا نوشته که حملات خونبار کابل به هدف محدود ساختن آزادی بیان صورت گرفته‌است.

در ادامه گفته شده که این‎طور برداشت می‌شود که بعد از این رسانه‌ها تلاش نخواهند کرد تا تصاویر اولیه حملات و حادثات را بازتاب بدهند.

در مطلب هم‌چنان نوشته شده که به اساس قانون اساسی افغانستان، حق دسترسی به معلومات و آزادی بیان حق هر شهروند افغانستان می‌باشد و مطابق به قرارداد چهار جانبه ژینو، هیج‌کس حق ندارد که بالای خبرنگاران حمله نماید.

سرخط

روزنامه سرخط از قول اداره حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان نوشته که از حکومت می‌خواهد تا مقرره مصونیت خبرنگاران و رسانه‌ها را هر چه زودتر آماده سازد و گفته شده که تنها با تقبیح کردن و پذیرفتن مسئولیت حمله از سوی مخالفان قناعت نمی‌کنند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یک مطلب روی حادثه روز دوشنبه پرداخته و گفته شده که در عقب تمام این واقعات دردناک در افغانستان نظامیان پنجابی پاکستان قرار دارند و این پلان‌های شوم توسط آی.اس.آی ترتیب می‌شوند و ملاهای پاکستانی تحت پوشش دین مقدس اسلام، نوجوانان را فریب می‌دهند که با انتحار کردن به جنت می‌روند و افغانان را به قتل می‌رسانند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش نوشته که حکومت برای ناامنی‌های موجود در افغانستان چه جواب دارد؟

در مطلب گفته شده که بر علاوۀ قتل‌های عام که صورت می‌گیرد، قتل‌های مرموز نیز از سال‌ها بدین‌سو در افغانستان صورت می‌گیرند.

بعد از حکومت داوود خان تا حال مردم شاهد هر دو نوع قتل در این سرزمین بوده‌اند.

در اخیر سرمقاله گفته شده، زمانی‌که سخنگویان حکومت در میزها حضور پیدا می‌کنند توجیهاتی را برای این نوع حملات ارائه می‌کنند که منطق اصلاً آنرا نمی‌پذیرد و این مسئولیت حکومت است تا از آن جلوگیری نماید و اگر نمی‌تواند، خوب خواهد بود که امانت ملت که همانا رأی‌شان است دوباره با مردم باز گرداند.

مسیر

روزنامه مسیر هم روی همین موضوع در یک مطلب‌اش تبصره نموده‌ و گفته‌است که حمله بالای خبرنگاران جنایت جنگی است و عاملین آن باید به پنجه قانون سپرده شوند.

انیس

روزنامه دولتی انیس هم روی وضعیت امنیتی به نقل از شورای وزیران نوشته که مسئولان امنیتی بیشتر از پیش به تأمین امنیت مردم و جلوگیری از حوادث تروریستی توجه نمایند.

در مطلب از قول عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان گفته شده که تروریستان دشمن همه مردم افغانستان هستند، تفکیک نظامی، غیر نظامی، قوم، مذهب و منطقه پیش آنان وجود ندارد و به هیچ معیار و ارزش اسلامی و انسانی حقوق بشری باور ندارند.

XS
SM
MD
LG