لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۹

سرخط: سوالگر امروز صاحب زور فردا


روزنامه‌های چاپ امروز کابل روی موضوعات مختلف تبصره نموده‌اند.

  • سرخط

روزنامۀ سرخط در رابطه به نامزدان احتمالی انتخابات ولسی جرگه و شورا‌های ولسوالی‌ها که به پول و زور از نزد مردم تذکره جمع‌آوری می‌کنند، اشاره نموده و گفته که "سوالگر امروز صاحب زور فردا."

نویسنده بر اساس تحقق خود روزنامه نوشته که در برخی از مناطق افغانستان نامزدان احتمالی انتخابات به پول و زور از مردم تذکرۀشان را می‌گیرند و به مردم می‌گویند که تا روز برگزاری انتخابات تذکره‌ها نزد آنان خواهد بود.

در ادامه مطلب نوشته که این مشکل در ولایت‌های کابل، تخار، سرپل و غور موجود است.

در مطلب هم‌چنان گفته شده که در برخی از ساحات مأمورین ثبت نام از جمله اقارب و دوستان زورمندان استند که بر اساس واسطه آنان در این مراکز توظیف شده‌اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی توزیع تذکره‌های جعلی را یک مشکل عمده در راستای برگزاری انتخابات شفاف می‌داند.

روزنامه در سرمقاله‌اش نوشته که در تمام مراکز ولایت‌های افغانستان پروسه ثبت نام رأی‌دهنده‌گان و توزیع تذکره جریان دارد، ولی در برخی از مناطق تذکره جعلی هم توزیع می‌شود.

در ادامه گفته شده که اگر روند توزیع تذکره‌های جعلی ادامه پیدا کند، مردم نباید توقع برگزاری انتخابات شفاف را داشته باشند و یک بار دیگر اشخاص زورمند و بی‌سواد به پارلمان راه می‌یابند و پارلمان آینده هم کارا نخواهد بود.

  • میسر

روزنامۀ مسیر در رابطه به نشست جاکارتا از قول شورای عالی صلح نوشته که یک هیئت از علما دینی افغانستان به هدف اشتراک در این نشست به جاکارتا رسیده‌اند.

در ادامه نوشته که این نشست قرار است در روز جمعه پیشرو برگزاری شود.

روزنامه نوشته که علمای دینی پاکستان هم اشتراک‌شان را در این نشست تأیید نموده‌اند و قرار است ۱۵ تن از علمای دینی پاکستان در این نشست اشتراک نمایند.

روزنامه از قول سخنگوی شورای عالی صلح نوشته که این نشست برای یک روز ادامه خواهد یافت و ۴۵ تن از علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا در آن اشتراک خواهند کرد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد روی گزارش سازمان نظارت از حقوق بشر نوشته‌است.

روزنامه به نقل از این گزارش نوشته که مخالفان مسلح حملات‌شان را بالای افراد ملکی بیشتر ساخته‌اند.

در ادامه نوشته شده که بازمانده‌گان قربانیان حملات، به کمک‌های بشری نیاز اشد دارند.

در اخیر روزنامه نوشته که در گزارش از حکومت افغانستان خواسته شده تا برنامه‌های ترتیب کند که بر اساس آن برای قربانیان حملات تروریستی بازمانده‌گان آنان تدابیر مقتضی گرفته شود.

XS
SM
MD
LG