لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۸

انعکاس حملات کابل در برخی از روزنامه‌های جهان!


چند رسانۀ معتبر جهان به حملات گروهی شورشیان در کابل تمرکز کرده‌اند.

  • نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز می‌نویسد، یکی از حملات در منطقه شهر نو در نزدیکی بانک انکشاف آسیایی که از مهم‌ترین تمویل کننده‌های پروژه‌ها در افغانستان است، رخ داد.

روزنامه به نقل از سید مسعود عَلم یک کارمند این بانک نوشته که هنگام حمله با نگرانی زیاد، از حال و احوال همکارانش اطلاعی نداشت و سراسیمه بود.

به‌گفته وزیر داخله افغانستان، هشت انتحار کننده در حملات گروهی چهارشنبه در کابل دخیل بودند.

نیویارک تایمز در اشاره به حمله در منطقه دشت برچی نوشته است، باشنده‌های این منطقه که عمدتاً شیعه مذهب استند، خیلی از این رویداد خشمگین شدند.

در سه هفته اخیر در همین منطقه بیش از ۶۵ تن در چند حمله بر مراکز ثبت احوال نفوس کشته شده بودند.

  • دیلی تلگراف

روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف در مورد حملات گروهی چهارشنبه نوشته‌است، کابل در چند روز گذشته شاهد رویداد‌های مرگبار بوده که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته‌است.

به نوشته روزنامه، حکومت محاصره شدۀ افغانستان حالا علاوه بر تهدید طالبان، با خطر شورشیانی که با گروه داعش بیعت کرده‌اند، روبه‌رو شده‌است.

دیلی تلگراف در ادامه می‌نویسد، شورشیان وابسته به داعش در این روز‌ها به پایتخت و طالبان به مناطق نسبتاً دور افتاده تمرکز کرده‌اند.

روزنامه اظهارات هفته گذشته جان سوپکو سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان را هم نقل کرده که گفته بود، از هر ۷ ولسوالی افغانستان، یکی آن در کنترول یا هم تحت نفوذ شورشیان قرار دارد.

  • ستارز ایند سترایپس

روزنامه ستارز ایند سترایپس هم در مورد حملات گروهی چهارشنبه در کابل نوشته است، یکی از رویداد‌ها در نزدیکی سفارت امریکا و مأموریت ناتو رخ داد.

به نوشته روزنامه، پایتخت افغانستان که یک زمان شاید امن‌ترین مکان در این‌کشور بود، امروز به مرگبار‌ترین شهر مبدل شده‌است.

ستارز ایند سترایپس در ادامه نوشته که حکومت تحت حمایت غرب در افغانستان، همواره هدف طالبان و گروه‌های شورشی بوده، اما از چندی به این‌سو، مراکز ثبت احوال نفوس با غیر نظامیان هدف حملات قرار گرفته‌اند.

مسئولیت حمله دشت برچی را گروه داعش و حمله شهر نو کابل را گروه طالبان پذیرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG