لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

هشدار ایران به اسرائیل!


بعد از تبادل حملات راکتی در سوریه ایران و اسرائیل یک دیگر را تهدید کرده، با شدید ترین کلمات به جنگ لفظی پرداختند.

تنش لفظی میان اسرائیل و ایران دو روز پس از آن شدت گرفت که اسرائیل مواضع ایرانی‌ها را در سوریه هدف حملات راکتی قرار داد.

رهبر مذهبی ایران هشدار داد که اگر اسرائیل به تهدید ایران ادامه دهد، این کشور یهودی نابود خواهد شد.

آیت الله علی خامنه‌ای
آیت الله علی خامنه‌ای

آیت الله علی خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه دیروز هشدار داد که اگر اسرائیل پس از این بالای مواضع ایرانی‌ها در سوریه حمله کند، ایران شهرهای تل ابیب و حیفا اسرائیل را هدف حملات راکتی قرار خواهد داد.

پس از این اظهارات رهبر ارشد مذهبی ایران، وزیر دفاع اسرائیل نیز هشدار داد و از دمشق خواست تا به قوماندان نیروهای قدس ایران جواب رد دهد.

وزیر دفاع اسرائیل گفت، اگر سوریه به حضور نیروهای نظامی ایران پایان ندهد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به گفته وی به مشکلات و صدماتی زیادی مواجه خواهد شد.

آویگدور لیبرمن
آویگدور لیبرمن

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل گفت، اسد باید بخصوص مراقب قاسم سلیمانی، قوماندان نیروی قدس ایران شاخهٔ از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد که عملیات خارج از مرزهای ایران را نظارت می‌کند.

اردوی اسرائیل گفت، در حملات اخیر این کشور بالای مواضع ایران در سوریه، مکان‌های را که استخبارات ایران، لوژستیک و وسایط این کشور استفاده می‌کردند، هدف قرار داده‌اند.

اسرائیل روز پنج‌شنبه ایران را به فیر راکت از سوریه در مناطق اشغالی جولان در اسرائیل متهم نمود و این اولین باری بود که ایران، اسرائیل را مورد حملات راکتی قرار داد.

اسرائیل در عکس‌العمل به پرتاب راکت‌ها از سوی ایران، دست به حملات شدید هوایی بر سوریه زد و گفت، اردوی این کشور تقریباً تمامی زیربناهای نظامی ایران در سوریه را مورد حمله قرار داد.

ایران روز پنج‌شنبه اتهاماتی اسرائیل را در ارتباط به حملات نیروهای نظامی ایران از سوریه "ساختگی و بی‌بنیاد" خواند.

همزمان با این، حزب الله برجسته ترین متحد ایران در لبنان به این رد و بدل کردن الفاظ تند، پیوست.

این گروه روز پنج‌شنبه هشدار داد، اگر چنین حملات از سوی اسرائیل بر مواضع در سوریه تکرار شود، هر دو کشور اسرائیل و امریکا به اقداماتی تلافی جویانه روبه‌رو خواهند شد.

ناظران می‌گویند، در حملات راکتی هفته‌های اخیر اسرائیل بر اهداف در سوریه ده‌ها جنگجوی سوریه، ایران و حزب الله، کشته شدند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان وابسته به گروه حزب الله در مصاحبهٔ گفت، حدود هزار سرباز امریکایی مستقر در شمال و شرق سوریه که در مقابل گروه افراطگرای موسوم به دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند، ممکن است به خطر مواجه شوند.

در این حال، قصر سفید روز چهارشنبه بار دیگر تقاضای خود را تکرار کرده گفت، ایران باید اقدامات غیر مسئولانه خود علیه متحدین امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را متوقف نماید.

قصر سفید گفت، پس از برقراری تماس تیلیفونی بین رئیس جمهور دونالد ترمپ و ترزا می صدراعظم بریتانیا، هر دو رهبر حملات راکتی تحریک آمیز از خاک سوریه علیه شهروندان اسرائیلی را محکوم کردند.

سارا هاکبی سندرز
سارا هاکبی سندرز

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید گفت:

"زمان آن فرا رسیده که کشورهای مسئول باید فشار بر ایران راافزایش دهند تا این کشور رفتار خطرناک اش را تغییر دهد."

XS
SM
MD
LG