لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

مسیر به نقل از بولتون: طالبان از طریق جنگ پیروز نمی‌شوند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در کنار شماری از مطالب مختلف در مورد گفته‌های نظامیان امریکایی در پیوند به افزایش فشارهای امریکا بر طالبان نیز نوشته‌اند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در مطلب صفحه نخست‌اش نوشته که جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا گفته که طالبان با جنگ نمی‌توانند موفق شوند و باید از پیشنهاد صلح حکومت افغانستان به نفع‌شان استفاده کنند.

در مطلب آمده که بولتون در امریکا به خبرنگاران گفته که آنان به حدی فشار علیه طالبان را افزایش داده‌اند که دیگر این گروه توان این را نخواهد داشت که در افغانستان تصرف داشته باشد و یا هم قدرت این را داشته باشد که علیه امریکا حملات را طرحریزی کند.

در مطلب به نقل از وی هم‌چنان آمده که باید توانایی نیروهای افغان بیشتر ساخته شود و این مسئله نیاز به کار بیشتر دارد.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلب‌اش با اشاره به همین موضوع به نقل از جنرال جوزف ووتل فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحدۀ امریکا نوشته که با وجود افزایش حملات طالبان، این گروه نمی‌تواند از طریق نظامی برنده جنگ در افغانستان شود.

به نقل از روزنامه، جنرال ووتل روز گذشته در تاجکستان گفته که ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا فشار‌های نظامی، اجتماعی و دیپلوماتیک را بر طالبان ادامه می‌دهد تا این گروه مجبور به رو آوردن به گفتگو شود.

در ادامه مطلب به نقل از جنرال ووتل آمده که از طالبان خواسته‌است تا پیشنهاد صلح حکومت افغانستان را بپذیرند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در رابطه به همین موضوع در مطلب‌اش از جمیز متیس وزیر دفاع امریکا نقل کرده که گفته: "طالبان می‎دانند از طریق رأی نمی‌تواند موفق شوند به همین دلیل بمب گذاری و حملات‌شان را شدت بخشیده‌اند.

در مطلب آمده که آقای متیس در این اظهارات‌اش خطاب به اعضای کانگرس گفته‌است: "ما جلو حملات‌شان را گرفته‌ایم اما این گروه اکنون به دیگر اهداف حملات را انجام می‌دهند."

نویسنده مطلب به نقل از متیس نوشته که آن عده نیروهای افغان که توسط نیروهای امریکایی و ناتو آموزش دیده‌اند در جنگ با طالبان موفق اند.

XS
SM
MD
LG