لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

سرخط: غزنی در حالت سقوط، والی برای سپری کردن ماه عسل رفته‌است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و سرمقاله‌های‌ شان را در خصوص وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان نوشته‌اند.

  • دنیا

روزنامه غیر دولتی دنیا در سرمقاله‌اش نوشته‌است که وضعیت کشور به شدت متشنج شده‌است و هر روز نگرانی‌ها در بخش‌های مختلف افزایش می‌یابد.

روزنامه نوشته‌است که تدابیر، فیصله‌های عجولانه و اقدامات حکومت نه‌تنها این‌که به بهتر شدن وضعیت کمک نکرده، بلکه برعکس وضعیت را بیشتر از وقت تیره ساخته‌است.

در ادامۀ سرمقاله آمده‌است که وضعیت امنیتی به شدت خراب شده‌است و همه روزه مخالفان مسلح به‌شمول پایتخت حملات خونین را در ولایات مختلف کشور انجام می‌دهند و یک تعداد ولسوالی‌ها میان حکومت و مخالفین مسلح دست به دست می‌شود.

نویسندۀ سرمقاله نوشته‌است که وضعیت سیاسی هم حالت اضطراری را به خود گرفته و اختلافات میان رهبران حکومت به حد آخر آن رسیده‌است.

روزنامه این پرسش را مطرح کرده‌است که برای بیرون رفت از این وضعیت چه باید شود؟ و در جواب نوشته‌است که جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های که به کشور دلسوز اند باید با تفاهم برای بهبود وضعیت کنونی و نجات دادن نظام از سقوط تلاش کنند.

  • سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله‌اش مشخصاً در مورد وضعیت ولایت غزنی نوشته‌است.

سرخط نوشته‌است که غزنی در حالت سقوط است، اما والی آن برای سپری کردن ماه عسل رفته‌است.

در سرمقاله آمده‌است که هر روز از ولایت غزنی خبرهای بد منتشر می‌شود و در گزارش‌های تازه رسیده به روزنامه گفته شده‌ که مرکز این ولایت از چهار طرف در محاصره قرار دارد که هر لحظه امکان دارد سقوط کند، اما به‌گفته روزنامه، والی این ولایت در حال حاضر در هند بسر می‌برد.

روزنامه نوشته‌است، زمانی‌که والی دوباره برگردد، شاید غزنی را طالبان تصرف کرده باشند.

  • اصلاح

روزنامه دولتی اصلاح نیز در سرمقاله‌اش در مورد این موضوع نوشته‌است.

اصلاح نوشته‌است که در این روزها شماری از مسایل سبب شده‌ که شماری از حلقات در حکومت در حد شعار و نظریات در برابر همدیگر قرار می‌گیرند و بر یک دیگر شان اتهام‌های ضد وحدت ملی و منافع ملی را سر می‌دهند.

روزنامه سفارش می‌کند که با توجه به وضعیت کشور باید از انجام این گونه کارها خودداری شود.

XS
SM
MD
LG