لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۹

رئیس بانک مرکزی ایران هدف تحریم‌های تازه امریکا قرار گرفت


ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران
ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران

امریکا بر رئیس بانک مرکزی ایران و یک مقام دیگر آن تعزیرات وضع کرد.

ادارۀ کنترول بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحدۀ امریکا این تعزیرات را بر ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی و علی طرز علی یک مقام دیگر اعلان کرد.

در اعلامیۀ وزارت خزانه‌داری ایالات متحدۀ امریکا آمده که نام این دو نفر به‌عنوان "تروریست‌های ویژه در شبکه جهانی تروریستان" فهرست گردیده و ادعا می‌شود که آن‌ها از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شبه نظامیان حزب‌الله لبنان کمک می‌کنند.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحدۀ امریکا گفت، کشورش به ایران اجازه سوء استفاده فزاینده از سیستم مالی بین‌المللی را نمی‌دهد.

استیفن منوچین
استیفن منوچین

استیفن منوچین گفت:

"ترسناک است، اما تعجب‌آور نیست که مقام ارشد بانکداری ایران با سپاه پاسداران انقلاب ایران برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله، توطئه بی‌چیند."

در اعلامیۀ اداره کنترول دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا هم‌چنین آمده‌است که بانک اسلامی "البلاد" عراق نیز به فهرست سیاه اضافه شده و اعلامیه گفته که آرش حبیب رئیس آن بانک به سپاه پاسداران ایران جهت انتقال منابع مالی از تهران به حزب‌الله، کمک می‌کرد.

وزارت خزانه‌داری امریکا پنج‌شنبه هفته پیش هم ۹ تبعه و نهادهای ایرانی را به فعالیت یک شبکه تبادله اسعار متهم کرد که میلیون‌ها دالر را از طرف سپاه قدس انتقال داده‌است.

وزارت خزانه‌داری امریکا گفت، تعزیرات بالای این دو ایرانی شامل بانک مرکزی ایران نمی‌شود.

با این حال بر اساس تصمیم رئیس جمهور ترمپ برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک، دولت ایالات متحده از هفتم ماه اگست امسال تعزیرات را روی خریداری و حصول بانک نوت‌های دالری توسط حکومت ایران وضع خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری امریکا می‌گوید، در پنجم ماه نوامبر امسال بر آن‌عده افرادی‌که تعزیرات وضع شده و باز هم به‌طور آگاهانه در انتقال پول با بانک مرکزی ایران سهم می‌گیرند، بار دیگر تعزیرات وضع خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG