لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۶

ویسا: جنگ فراه، جنگ آب است


روزنامه‌های چاب امروز کابل روی اظهارات مقامات افغان که روز قبل در جریان بازدید از مرکز ولایت فراه در رابطه به مداخله همسایگان افغانستان در امور این کشور ابراز نموده بودند تبصره نموده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست‌اش در یک مطلب نوشته که جنگ فراه، جنگ آب است. در ادامه از قول رئیس عمومی امنیت ملی گفته شده که جنگ در افغانستان جنگ منافع قدرت هاست و افغانستان قربانی این جنگ است.

روزنامه از قول طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نگاشته که بس از ساخته شدن بندهای آب در افغانستان از جمله بند سلما، حمله بر بخش‌های غربی کشور افزایش یافته‌است.

در مطلب گفته شده که آقای بهرامی از کدام کشور مشخص نام نبرده‌است.

ایرت آف ایشیا

روزنامه ایرت آف ایشیا از قول وزیر دفاع افغانستان نوشته که جنگ در افغانستان، جنگ آب است و از قول وی اضافه شده که وضعیت بعد از آن در و لایت فراه رو به وخامت گرائید که ساختن بند سلما تکمیل شد و کار روی بند بخش آباد آغاز گردید.

در ادامه مطلب از قول آقای بهرامی نوشته شده که جنگ افغانستان تنها بُعد داخلی ندارد بلکه ابعاد خارجی و بین‌المللی نیز دارد.

روزنامه از قول آقای بهرامی نوشته که بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعال استند که به یقین گفته می‌توانیم که از سوی دو کشور همسایه افغانستان حمایت می‌شوند.

مسیر

روزنامه مسیر هم روی همین موضوع تبصره نموده و از قول طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان گفته شده که کشورهای منطقه می‌خواهند با نا امن ساختن افغانستان به اهداف شان برسند.

در ادامه مطلب از قول جنرال جان نیکلسن نوشته شده که جنگ جاری در ولایت فراه از سوی کشور‌های منطقه حمایت می‌شود.

روزنامه از قول معصوم ستانکزی نوشته که حملات بالای ولایت فراه یک دسیسه جدید طالبان است و از زمانی‌که فابریکه‌های مواد مخدر طالبان در بهرامچه ولایت هلمند تخریب شد، طالبان خواستند تا مراکز شان را به ولایت فراه انتقال بدهند.

از قول وی هم‌چنان گفته شده که طالبان جنگ روانی را نیز آغاز کرده‌اند که از سوی برخی حلقات در داخل نظام مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انیس

روزنامه دولتی انیس نوشته که هیئت عالی رتبه نظامی در کنار دیدار با مسئولان محلی فراه با قوماندانان نظامی در باره بر چیدن بساط هراس افگنان در آن ولایت و چگونگی رویارویی با هر نوع حمله‌های هراس افگنانه گفتکو کردند.

XS
SM
MD
LG