لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۲

جانسن: پاکستان را تشویق می‌کنم تا حمایت خود از گروه‌های تروریستی را توقف دهد!


مقامات افغان می‌گویند روابط افغانستان و پاکستان یکی از موضوعات مهم ملاقات دیروز رئیس اجرائیه با وزیر خارجۀ بریتانیا بود.

مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائیه می‌گوید بوریس جانسن وزیر خارجۀ بریتانیا در ملاقات دیروز با رئیس اجرائیه افغانستان از ادامه حمایت و کمک های همه جانبه نظامی، ملکی و اقتصادی با مردم افغانستان اطمینان داد و تاکید کرد که لندن با استفاده از نفوذ خود که بالای پاکستان دارد اسلام آباد را ترغیب خواهد کرد تا در همنوایی با استراتژی جدید امریکا برای صلح و ثبات منطقه تلاش کند.

به گفته او:

" وزیر خارجه بریتانیا تاکید داشتند که این‌ها از نفوذیکه بالای پاکستان و از حضوریکه در منطقه دارند می‌خواهند استفاده بکنند و پاکستانی‌ها را ترغیب و تشویق بکنند که در سیاست شان در سایۀ استراتژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در منطقه تغییرات جدی بی‌آورند و با استفاده از فرصت برای استقرار صلح و ثبات در منطقه تلاش بکنند و حمایت شان را از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی قطع بکنند."

مجیب الرحمن رحیمی
مجیب الرحمن رحیمی

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان برای بازدید سه روزه از بریتانیا روز چهارشنبه گذشته به لندن رسید.

مقامات افغان می‌گویند که رئیس اجرائیه در ملاقات با مقامات بریتانیوی در بارۀ انکشاف روابط دو جانبه، مبارزه در برابر تروریزم، و کمک های لندن برای تجهیز هر چه بیشتر نیرو های افغان بحث و گفتگو می کند.

مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائیه در پاسخ این سوال که آیا روابط تیره کابل و اسلام آباد هم شامل این گفتگوها بوده گفت هر چند این موضوع شامل اجندأ نبوده ولی در هر ملاقات که رئیس اجرائیه با مقامات بریتانیوی داشته روی آن تماس گرفته شده است.

آقای رحیمی می افزاید که رئیس اجرائیه و وزیر خارجه بریتانیا در بارۀ نقش پاکستان، ایران و کشورهای آسیای میانه در روند صلح افغانستان نیز باهم گفتگو کردند.

رئیس اجرائیه و وزیر خارجه بریتانیا در بارۀ نقش پاکستان، ایران و کشورهای آسیای میانه در روند صلح افغانستان نیز باهم گفتگو کردند.

سخنگوی ریاست اجرائیه ضمن اشاره به گفتگوهای اخیر مقامات افغان و پاکستانی گفت که این سلسله گفتگوها تا رسیدن به یک نتیجه مثبت ادامه خواهد یافت .

بریتانیا یکی از کشورهای مهم کمک دهنده به افغانستان است.

لندن بعد از امریکا بیشترین کمک های مالی و نظامی را در پانزده سال گذشته با افغانستان نموده است.

XS
SM
MD
LG