لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۲

رئیس جمهور فرانسه: ترمپ با متحدان خود جنگ تجارتی را آغاز نکند


رئیس جمهور فرانسه به همتای امریکایی خود هشدار داده‌است که با متحدان خود جنگ تجارتی را آغاز نکند.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون به همتای امریکای خود دونالد ترمپ به وضاحت گفته است که جنگ تجارتی را با متحدان خود آغاز نکند.

به گفته رئیس جمهور فرانسه اگر امریکا در این راه اقدام کند از سوی کشورهای دیگر بزرگ صناعتی جهان به انزوا رو به رو خواهد شد.

اگر امریکا در این راه اقدام کند از سوی کشورهای دیگر بزرگ صناعتی جهان به انزوا رو به رو خواهد شد.

این در حالیست که سران کشورهای جی هفت امروز برای اشتراک در اجلاس کانادا، در ایالت کیوبیک این کشور جمع می شوند.

آقای مکرون قبل از آغاز سفر به کانادا در یک پیام کتبی نوشت که رئیس جمهور ترمپ حتماً نمی‌خواهد کشورش منزوی شود و اگر ضرورت شود شش کشور دیگر جی هفت از امضای یک موافقه شش جانبه خودداری نخواهند کرد.

امانوئل مکرون
امانوئل مکرون

مکرون نوشته است شش کشور باقی مانده جی هفت اکنون به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده‌اند و امریکا باید فراموش نکند که این کشورها باهم می‌توانند یک مارکیت بزرگتر از امریکا را تشکیل بدهند.

رئیس جمهور ترمپ هم به این سخنان رئیس جمهور فرانسه مکرون در تویتر خود جواب داده، گفته است برای تامین منافع کشورش در اجلاس جی هفت در کانادا اشتراک می کند زیرا به گفته او موافقتنامه‌های فعلی تجارتی با دیگر کشورها به ضرر امریکا می باشد.

آقای مکرون بعد از رسیدن به کشور میزبان اجلاس سران جی هفت، در جریان ملاقات با صدر اعظم کانادا جستین ترودو اظهار داشت که بین دوستان جنگ تجارتی نباید وجود داشته باشد.

آقای مکرون افزود که قبل از آغاز اجلاس سران کشورهای جی هفت با رهبران بریتانیا، ایتالیا و جرمنی نیز ملاقات می‌کند.

او گفت برای آن‌ها اصول مهم است و با صدراعظم کانادا ترودو سعی خواهند کرد رئیس جمهور ترمپ را قانع بسازند که وضع تعرفه ها بر دوستان از لحاظ تجارتی کار مناسب نیست.

اجلاس دو روزه سران کشورهای جی هفت امروز در شهر کیوبک کانادا آغاز میشود.

XS
SM
MD
LG