لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۹

لوی سارنوالی ۵۸ تن را به اتهام جعل و تزویر تذکره بازداشت کرده است


مسئولان لوی سارنوالی می‌گویند، ۵۸ تن را به اتهام جعل و تزویر تذکره بازداشت کرده اند.

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید جعل و تزویر تذکره جرم است و عاملان آن در هر سطحی که باشند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی روز پنجشنبه «۲۴ جوزای ۱۳۹۷» در یک نشست خبری گفت که این اداره در هماهنگی با نهادهای انتخاباتی جلو جعل و تزویر تذکره‌ها را می‌گیرد.

جمشید رسولی
جمشید رسولی

آقای رسولی افزود:

"تا کنون در حدود ۵۸ تن در پیوند به تزویر و فروش تذکره بازداشت شده و در روشنایی قانون به دوسیه این افراد رسیده‌گی می‌شود."

رسولی می‌گوید به کسی اجازه نمی‌دهند تا با کارگیری از تذکره‌های جعلی به اعتبار انتخابات صدمه بزنند.

به‌گفته او در میان افراد بازداشت شده برخی از کارمندان اداره ثبت احوال نفوس نیز شامل استند.

پیش از این شماری از اعضای شورای ملی افغانستان از جعل‌کاری تذکره‌ها در روند انتخابات نگرانی کرده اند.

آنان گفته اند که امروز و فردا هر کسی می‌تواند برای خودش به بسیار آسانی تذکره اخذ کند.

در این میان، همایون محتاط رئیس اداره ثبت احوال نفوس در یک نشست عمومی ولسی جرگه گفت است که ممکن در هنگام توزیع تذکره‌ها تقلب صورت گیرد، اما این به آن پیمانه هم نیست که نگرانی می‌شود.

حال شماری از نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه می‌گویند، با در نظرداشت سطح جعل و تزویر تذکره‌ها در کشور اقدامات لوی سارنوالی بسنده نیست.

عبدالقادر زازی وطندوست
عبدالقادر زازی وطندوست

عبدالقادر زازی یکی از اعضای این جرگه گفت:

"این‌که در تمام افغانستان لوی سارنوالی به جرم جعل و تزویر تذکره تنها ۶۰ تن را گرفته است این شمار اندک است، من به اطمینان گفته می‌توانم که در هر کوچه دو یا سه جعل‌کار تذکره موجود است. سه آدرس در بگرامی برای من معلوم است که در آن جعل و تزویر تذکره صورت می‌گیرد، ما نام‌های آن آدرس‌ها را نیز گرفته ایم، اما هنوز این تقلب‌کاران بازداشت نشده اند."

به‌گفته آقای زازی حکومت به ویژه نهادهای عدلی و قضایی باید با تقلب‌کاران، بر اساس قانون برخورد جدی کنند، نه آنکه در این پروسه با چنین افراد برخورد سلیقه‌ای شود و این پروسه نیز نمایشی باشد.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG