لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۹:۳۵

غنی: مرگ ملا فضل الله گام بزرگی برای اعتماد سازی بین کابل و اسلام آباد است


رئیس جمهور افغانستان مرگ رهبر گروه تحریک طالبان پاکستانی را تائید کرد.

رئیس جمهور افغانستان مرگ ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی را تائید کرد و آن را گام بزرگی به سوی اعتماد سازی بین کابل و اسلام آباد خوانده است.

محمد اشرف غنی این مطلب را دیروز از طریق حساب تیوتر خود اعلان کرده گفت، او با صدراعظم و لوی درستیز اردوی پاکستان صحبت کرده و مرگ ملا فضل الله را تائید نموده است.

رئیس جمهور اشرف غنی افزود که کشتن ملا فضل الله در نتیجه تلاش های خسته‌گی ناپذیر انسانی انجام یافته است.

این مطلب زمانی اعلان می‌شود که یک مقام ارشد وزارت دفاع افغانستان و منابع از استخبارات پاکستان گفته اند که فضل الله در حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی در نزدیکی سرحد بین افغانستان و پاکستان کشته شده‌است.

فضل الله در حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی در نزدیکی سرحد بین افغانستان و پاکستان کشته شده‌است.

جنرال محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت، ملا فضل الله با چندن تن از دیگر جنگجویان طالبان پاکستانی در عملیات مشترک هوایی روز پنجشنبه در ولسوالی مرور کنر کشته شده است.

هر چند، منابع پاکستانی کشته شدن ملا فضل الله را تائید کردند، اما وزارت دفاع این کشور گفته که آنها در این زمینه تائید رسمی واشنگتن را انتظار دارند.

همزمان با این، مقام های نظامی امریکا نا وقت روز پنجشنبه به رسانه ها گفتند که ملا فضل الله رهبر گروه تحریک طالبان پاکستانی روز چهارشنبه در ولایت کنر مورد هدف حمله طیاره بدون سرنشین قرار گرفت.

این مقام های نظامی امریکا که به شرط افشأ نکردن نام شان صحبت می کردند، به رسانه ها گفته اند که وضعیت ملا فضل الله نا معلوم بوده و از ارائه این معلومات که عملیات موفقانه بود و یانه؟ خودداری کردند.

گروه تحریک طالبان پاکستان در فهرست سازمان های تروریست قرار دارد و گفته می شود که این گروه با شبکه القاعده ارتباط دارد.

ایالات متحده امریکا در ماه مارچ برای معلومات در مورد ملا فضل الله رهبر گروه تحریک طالبان پاکستانی ۵ میلیون دالر جایزه تعیین کرد.

ملا فضل الله مسئول چندین حمله در پاکستان به شمول حمله بر مکتب نظامی در شهر پشاور است.

او همچنان مسئول حمله بر ملاله یوسفزی برنده جایزه نوبل صلح که در آن زمان شاگرد مکتب بود، نیز شناخته شده است.

در این حال، کار شناسان سیاسی افغان می گویند، حالا به پاکستان لازم است تا علیه رهبران گروه های مخالف حکومت افغانستان که در آن کشور به سر می برند، اقدامات جدی نمایند.

XS
SM
MD
LG