لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۶

دیجیتال ژورنال: طالبان و سربازان افغان تشنه به خون هم یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند


شماری زیادی از رسانه‌های بین‌المللی در بارۀ آتش‌بس به مناسبت روز عید سعید فطر مقالاتی را به نشر رسانده اند.

رسانه‌های غربی در مقاله‌های شان تصاویری را از گشت‌وگذاری جنگجویان طالب در مناطق تحت حاکمیت حکومت و همچنان عکس‌بردای آن‌ها با مردم و نیروهای امنیتی افغان، به نشر رسانده‌اند.

  • ستارز ایند سترایپس

نشریه ستارز ایند سترایپس یک گزارش تصویری را از چهاراهی شهر پل علم مرکز ولایت لوگر به نشر رسانده که در آن جنگجویان طالبان، سرباران افغان و مردم در حال عید مبارکی دیده می‌شوند.

نشریه ستارز ایند سترایپس می‌گوید، این عکس از جمله تصاویر ده‌ها جنگجوی طالبان را نشان می‌دهد که از آتش‌بس اعلان شده نفع برداشته با اطمینان در شهر پل علم گشت‌وگذار می‌نمایند و با مردم و سربازان افغان، عید مبارکی می‌کنند.

نشریه در ادامۀ این مقاله همچنان از ورود جنگجویان طالبان در نتیجه آتش‌بس در ساحاتی تحت حاکمیت دولت در سایر ولایات افغانستان و عید مبارکی آن‌ها با مردم و سربازان، یاد کرده است.

نویسنده مقاله نشریۀ ستارس ایند سترایپس می‌گوید، در برخی از محلات طالبان و نیروهای امنیتی افغان یکجا نعره الله اکبر را سر داده و بر ضد مداخلۀ خارجی‌ها شعار می‌دادند.

نشریه می‌گوید، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شام دیروز در دیدار ویدیویی خود با قوماندانان نظامی گفت، حکومت امیدوار است که صلح تأمین گردد، اما آن‌ها باید بیدار بوده و به وضعیت نامناسب هم آماده باشند.

  • دیجیتال ژورنال

نشریه کانادایی دیجیتال ژورنال در مقالۀ در این مورد از برگزاری مراسم عید و عید مبارکی طالبان با نیرو های امنیتی و مردم ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار یاد کرده می‌گوید، شماری از جنگجویان طالبان، این بزرگترین گروه مسلح ضد حکومت افغانستان در یک کاروان موتر و موترسایکل‌ها که بیرق ملی افغانستان و طالبان را تکان می‌دادند، راهی این ولسوالی بودند.

نشریۀ دیجیتال ژورنال در ادامۀ مقاله می نویسد، از کاروان جنگجویان طالبان، سربازان پوسته‌های امنیتی افغان استقبال می‌کردند، با آن‌ها عید مبارکی می‌نمودند و عکس می‌گرفتند.

به باور نویسند مقاله، فقط چند روز پیش او شاید صحنۀ بود که هر دو جنگجویان طالبان و سربازان افغان تشنه به خون هم، چنان یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند که قابل تصور نبود.

نشریۀ دیجیتال ژونال به نقل از یک دیپلومات غربی می‌نویسد که می‌گوید، طالبان می‌خواهند با استفاده از این فرصت برای نشان دادن شهرت‌شان، نفع بردارد.

این دیپلومات غربی اضافه کرد، این کار بد نیست، ولی در صورتی که آن‌ها بتوانند در عوض جنگ از گفتگو و مذاکره کار بگیرند، قابل درک است.

XS
SM
MD
LG