لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۷

واشنگتن پوست: چرا جنگ افغانستان برای ۱۷ سال به درازا کشید؟


چند رسانه معتبر امریکایی به مأموریت قوماندان جدید این کشور در افغانستان تمرکز کرده اند.

  • واشنگتن پوست

روزنامۀ واشنگتن پوست می‌نویسد سخنرانی روز سه شنبه جنرال سکات میلر در کمیته خدمات نظامی سنای امریکا به این متمرکز بود که چرا جنگ افغانستان برای ۱۷ سال به درازا کشید؟

او به نحوی از تلاش‌های قوماندانان گذشته امریکا انتقاد کرد، اما بیشتر جزئیات نداد.

به نوشته روزنامه جنرال میلر با پرسش‌های جدی سناتوران به‌خاطر موفقیت در مأموریت افغانستان روبه‌رو شد.

در این‌جا واشنگتن پوست اظهارات سناتور دموکرات، الیزابت وارین را برداشته که گفته است با وجود حضور ۱۷ ساله امریکا، افغانستان در بحران بسر می‌برد.

روزنامه به نقل از سکات میلر این را هم نوشته که وضعیت جنگ افغانستان در مقایسه با اداره بارک اوباما تغییر کرده و نیرو های افغان رهبری جنگ‌ها را به صورت کامل به عهده دارند.

در ادامه مقاله آمده‌است، از جنرال میلر پرسیده شد که بزرگترین چالش در افغانستان کدام است.

  • او در پاسخ گفته که همسایه‌های این کشور.

این جنرال امریکایی گفته است کشورش انتظار های زیادی از پاکستان داشت، اما جزئیات بیشتر نداده که آیا به دنبال اعلام استراتژی دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در ماه اگست پارسال و با وضع شرایط دشوار و تعلیق کمک‌ها بر پاکستان، آیا همکاری اسلام‌آباد با تغییر مثبت همراه شده است یا نه؟

  • ستارز ایند ستراپیس

روزنامه ستارز ایند ستراپیس هم در مورد جنرال سکات میلر که به‌عنوان جانشین جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی نیرو های بین‌المللی در افغانستان معرفی شده، تمرکز کرده است.

به نوشته روزنامه، آقای میلر از پیشرفت در استراتژی جدید امریکا در افغانستان خبر داده، اما او راه حل را در بحران ۱۷ ساله این کشور در کوتاه مدت ملاحظه نکرده است.

این جنرال امریکایی روز سه شنبه نزدهم جون در نشست کمیته خدمات نظامی مجلس سنای کشورش گفت ایالات متحده نیاز دارد که نیروهایش را در افغانستان نگهدارد تا مطمئن شود که شبکه‌های تروریستی به‌شمول القاعده و گروه داعش، حملات بزرگ را علیه امریکا طرح‌ریزی نمی‌کنند.

به نوشته ستارز ایند سترایپس، شماری از سناتوران به جنرال سکات میلر گفته اند که باید تغییراتی در طویل‌ترین جنگ امریکا به میان آورد.

روزنامه این را هم نگاشته که میلر با ۲۰ سال تجربه در عملیات‌های ویژه، از برخی تغییرات احتمالی در جنگ افغانستان خبر داده است.

این جنرال امریکایی اطمینان داده که اگر به حیث قوماندان عمومی نیرو های بین‌المللی در افغانستان تأیید شود، ارزیابی شخصی از جنگ در این کشور خواهد داشت.

اگر جنرال سکات میلر از سوی کانگرس امریکا مورد تأیید قرار گیرد، جانشین جنرال جان نیکلسن خواهد شد.

به نوشته روزنامه ستارز ایند ستراپیس جنرال میلر به دنبال حملات تروریستی یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی در نیویارک و واشنگتن، از نخستین نظامیان امریکایی بود که به افغانستان آمد و چهار سال را در این کشور سپری کرد.

XS
SM
MD
LG