لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۷

کشورهای اروپایی می‌خواهند شرایط پذیرش و کنترول پناهجویان را شدیدتر سازند


در حالیکه یک رقم بی‌سابقۀ باشنده‌گان کشورهای مختلف جهان روی عوامل متفاوت از مناطق اصلی‌شان بی‌جا شده و به کشورهای مختلف مهاجر شده‌اند، کشورهای اروپایی می‌خواهند شرایط پذیرش و کنترول پناهجویان را شدیدتر ساخته، از ورود آن‌ها به کشورهای شان جلوگیری کنند.

کنترول شدیدتر در استیشن‌های ریل و بس به مثابۀ بخشی از تلاش‌های پلان شده که به‌خاطر جلوگیری از ورود پناهجویان به سرحدات آزاد کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته است.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، مطبوعات جرمنی گزارش داده‌اند که این پیشنهاد به مثابۀ بخشی از طرح یک توافق‌نامه، قبل از اجلاس ۱۰ رهبر کشورهای اروپایی که روز یکشنبه در شهر بروکسل صورت خواهد گرفت، در اختیار آن‌ها قرار داده شده‌است.

بر اساس گزارش روزنامۀ زود دویچه سایتونگ (Suedeutsche Zeitung) در این طرح مجازات و جریمه پناهجویانی گنجانیده شده که در نخستین کشور اتحادیه اروپا که در آن راجستر شده‌اند، باقی نمی‌مانند.

روزنامه هندلز بلات (Handelsblatt) گزارش داده‌است که در این طرح، توسعۀ قابل ملاحظه نیرو های فرونتکس (Frontex) کنترول سرحدات اتحادیه اروپا و ایجاد یک شرکت بررسی امور پناهنده‌گان برای همه این اتحادیه در نظر گرفته شده‌است.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، انگلا مرکل صدراعظم جرمنی تلاش می‌کند تا به‌خاطر جلوگیری از یک بحران مانند سال ۲۰۱۵ میلادی، یک توافق همگانی در مورد شیوه برخورد با پناهنده‌گان به میان آید.

انگلا مرکل صدراعظم جرمنی تعداد مهاجرین را در سطح جهان به‌طور غیر قابل تصور بلند دانسته‌است.

انگلا مرکل صدراعظم جرمنی تعداد مهاجرین را در سطح جهان به‌طور غیر قابل تصور بلند دانسته‌است.

بر اساس گزارش اداره امور مهاجرین سازمان ملل‌متحد (یو. ان. اچ سی. آر) در سال گذشته میلادی حدود ۶۹ میلیون تن در نتیجۀ جنگ‌ها و خشونت‌ها مهاجر شده‌اند که در پنج سال گذشته یک رقم بی‌سابقه محسوب می‌شود.

وزیر داخله ضد پناهجویان ایتالیا گفته‌است که بعد از ملاقات با مقامات اتریش و تغییرات سیاسی در اروپا، احتمال دارد که تغییرات قابل ملاحظه در زمینه شیوۀ کنترول سرحدات خارجی اتحادیه اروپا به وجود آید.

این در حالیست که هنگری با تصویب تغییر در قانون اساسی آن کشور شرایط پذیرش پناهجویان را سخت‌تر ساخت.

حکومت هنگری همچنان طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن برای افرادی که با پناهجویان کمک می‌کنند، محکومیت الی یک سال زندان در نظر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG