لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۵

نیویارک تایمز: آتش‌بس به طالبان دست بالا داده‌است


حمله‌های مرگبار طالبان بالای نیروهای افغان پس از تمدید آتش‌بس برای ده روز از سوی حکومت افغانستان توجه شماری از نشریه‌های جهان را بخود جلب کرده‌است.

نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز نوشته‌است استدلال منتقدان حکومت افغانستان اینست که این آتش‌بس به طالبان دست بالا داده‌است.

به نوشته روزنامه، طالبان فرصت یافتند تا با استفاده از تعلیق حمله‌های هوایی بالای شان، دوباره منسجم شوند، حمله‌ها را سازمان دهی و در شهرها نفوذ کنند.

روزنامه حمله‌های هوایی بالای اهداف طالبان را بزرگ‌ترین تهدید به آن‌ها توصیف کرده‌است.

نیویارک تایمز به حمله طالبان در ولسوالی بالامرغاب بادغیس توجه کرده‌است که در آن اوایل روز چهارشنبه دست کم ۳۰ سرباز افغان کشته شدند.

روزنامه نوشته‌است، خشونت پیش از این حمله از سر گرفته شده بود.

روزنامه به حمله ناوقت روز دوشنبه طالبان در ولسوالی دشت ارچی کندز نیز پرداخته است که بر اساس گزارش‌ها ۸ سرباز افغان و ۲ مامور پولیس محلی کشته شدند.

وال ستریت ژورنال

روزنامه وال ستریت ژورنال نیز به همین موضوع توجه کرده و نوشته‌است، این حمله‌های تکان دهنده چند روز پس از آن انجام شد که شورشیان طالبان و نیروهای افغان عید فطر را مشترکاً تجلیل کردند.

روزنامه می‌نویسد، در زمان اجرای حمله‌های طالبان، نیروهای حکومتی سرگرم رعایت آتش‌بس اعلام شده از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بودند.

به نوشته روزنامه، حمله طالبان در بادغیس از زمانی‌که این گروه درخواست آقای غنی مبنی بر تمدید آتش‌بس را رد کردند، بزرگ ترین حمله آن‌هاست.

روزنامه می‌نویسد، با وصف آن‌که نشانه‌های از ادامه رعایت آتش‌بس از سوی قوماندانان محلی طالبان در ولایت‌های پکتیا، لوگر و پکتیکا موجود بود، طالبان یک‌شنبه اعلام کردند که آتش‌بس را تمدید نمی‌کنند.

XS
SM
MD
LG