لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۳

کمیسیون انتخابات: رئیس دارالانشاء باید بزودی معرفی شود


در حالی‌‌که روند انتخابات به زمان حساس آن رسیده‌است؛ کرسی ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات اما تاکنون از سوی سرپرست اداره می‌شود.

سید حفیظ الله هاشمی یکی از کمیشنران این کمیسیون روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی گفت که معرفی نشدن رئیس دارالانشاء، سبب شده‌است تا کارهای آنان در پیشبرد روند انتخابات با تأخیر روبه‌رو گردد.

سید حفیظ الله هاشمی
سید حفیظ الله هاشمی

وی افزود:

"عدم موجودیت یک مدیر قوی برای کرسی دارالانشاء یک چالش بزرگ است، کمبود در این بخش احساس می‌شود و ممکن به روند انتخابات زیان برساند، از این‌رو آرزوی ما این است فهرست کسانی‌که به ریاست جمهوری فرستاده شده باید هر چه زودتر یکی از آنان برای این سمت معرفی گردد."

کرسی ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات از نزدیک به یک سال از سوی سرپرست اداره می‌شود.

این کمیسیون نزدیک به دو هفته پیش با حفظ حقوق نامزدان پیشین برای گزینش در این سمت، فهرست نام‌های ۱۳ تن را به ریاست جمهوری فرستاد تا یکی از این نامزدان به سمت ریاست دارالانشای این کمیسیون معرفی گردد.

اکنون ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، فهرست نامزدان کرسی ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات برای آنان رسیده‌است و بزودی یکی از این نامزدان به‌حیث رئیس دارالانشای این کمیسیون معرفی خواهد شد.

شاه حسین مرتضوی
شاه حسین مرتضوی

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری در صحبت با رادیو آزادی می‌گوید:

"فهرست به حکومت رسیده‌است و حکومت به‌زودی از میان افرادی‌که کمیسیون پیشنهاد کرده یکی از آنان را که واجد شرایط باشد معرفی خواهد کرد."

با این همه اما یوسف رشید رئیس اجرائیه بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا فیفا می‌گوید، حکومت نباید تلاش کند که افراد مورد نظر خودش را به ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات معرفی کند.

وی تأکید می‌ورزد که اگر شخص بی‌طرف و توانا به این سمت گماشته نشود، پروسه انتخابات نیز با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG