لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۷

خطر حذف از گروپ E در بازی‌های جام جهانی فوتبال!


بازی‌های جام جهانی با هیجان هایش به پایان دوره گروپی نزدیک می‌شود.

امروز چهار مسابقه برگزار خواهد شد. جرمنی با کوریای جنوبی و مکسیکو با سویدن، ساعت شش و نیم شام به وقت افغانستان به میدان خواهند رفت.

سپس بازی‌های صربستان با برازیل و سویس با کاستاریکا ساعت ده و نیم شب به وقت افغانستان آغاز خواهد شد.

برای تقریباً تمامی تیم‌های که امشب در برابر هم قرار می‌گیرند، بازی‌ها خیلی مهم است.

  • خطر حذف از گروپ E

اگر تیم جرمنی در برابر کوریای جنوبی به پیروزی برسد، شش امتیازه می شود و احتمال صعودش به دور بعدی بیشتر خواهد شد.

هم گروپی‌های جرمنی یعنی مکسیکو و سویدن نیز بازی خیلی جدی خواهند داشت.

اگر سویدن بازی را ببازد، مکسیکو به دور بعدی صعود می‌کند اما اگر سویدن ببرد، گروپ F جنجالی می‎شود برای این‌که تنها کوریای جنوبی در خطر حذف شدن قرار دارد.

در نهایت اگر جرمنی و مکسیکو برنده شوند، هر دو به دور بعدی خواهند رفت.

  • شانس پیشرفت برازیل و سویس

در گروپ E بازی برازیل با صربستان خیلی مهم است. برازیل چهار امتیاز دارد و سویس هم چهار امتیاز. صربستان سه امتیازه است و با باخت در برابر برازیل حذف خواهد شد.

برای صعود به دور بعدی، هر دو تیم تلاش نهایی خواهند کرد که برنده شوند.

در یک فرضیه اگر گفته شود که برازیل و سویس در برابر صربستان و کاستاریکا بازنده شوند، گروپ E هم جنجالی می‌شود و نیاز دارد که تفاضل گول‌ها و کارت‌های سرخ و زرد حساب شود.

  • برد هیجانی آرجنتاین

در بازی‌های دیشب آرجنتاین، کروشیا، دنمارک و فرانسه با پیروزی و تساوی بازی‌های اخیر شان به دور یک شانزدهم راه یافتند.

در یک بازی نفس گیر، تیم آرجنتاین توانست نایجیریا را دو - یک شکست دهد. این بازی با خیلی هیجان دنبال شد چون در صورت تساوی یا باخت، آرجنتاین از جام جهانی حذف می‌شد.

گول لیونیل میسی در دقیقه چهارده برای آرجنتاین روحیه داد اما ضربه پنالتی نایجیریا توسط ویکتور موسیس در دقیقه پنجاه و یک که به گول انجامید، رنگ بازی را تغییر داد.

بالاخره در دقیقه هشتاد و شش، مارکوس روجو از آرجنتاین دومین گول تیم اش را به ثمر رساند و کشورش را از خطر حذف شدن در دور گروپی نجات داد.

در سایر بازی‌های سه‌شنبه، کروشیا، آیسلند را دو - یک از پیشرو برداشت، پیرو، آسترالیا را دو - یک شکست داد و فرانسه و دنمارک صفر - صفر مساوی ماندند.

  • دیدارهای یک شانزده

در بازی‌های دوره حذفی یا یک شانزدهم، آرجنتاین روز شنبه با فرانسه به میدان خواهد رفت. اروگوئه در عین روز با پرتگال دیدار خواهد داشت.

یک‌شنبه هم در دور حذفی، اسپانیا با روسیه و کرویشیا با دنمارک بازی خواهند کرد.

تیم های که با جام جهانی تا حالا وداع گفته‌اند، عربستان سعودی و مصر از گروپ A مراکش و ایران از گروپ B، پیرو و آسترالیا از گروپ C و نایجیریا و آیسلند از گروپ D استند.

اما تیم‌های که برد و باخت شان به پیشرفت شان تأثیر گذار نخواهد بود، کاستاریکا، کوریای جنوبی، پانامه، تونس و پولند استند که هیچ امتیاز ندارند و تا فردا "پنج‌شنبه" که آخرین بازی‌های دور گروپی برگزار می‌شود، حذف این تیم‌ها قطعی خواهد شد.

تهیه: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG