لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

غنی: موجودیت فساد در سکتور معارف باعث تباهی نسل و از بین بردن اعتماد می‌گردد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، موجودیت فساد در سکتور معارف باعث تباهی نسل و از بین بردن اعتماد می‌گردد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، حمایت همه جانبه از اصلاحات برای مردم این جرات را می‌دهد تا در برابر هر نوع فاسد و غاصب ایستاده شوند.

آقای غنی می‌گوید، استخدام هزارن معلم از طریق رقابت آزاد یک آغاز خوب برای اصلاح سکتور معارف که قبلاً مشکلات متعدد در آن وجود داشت می‌باشد.

"من می‌خواهم از وزارت معارف تشکری نمایم که از یک حالت بسیار بد اصلاحات را آغاز کرده است فساد اگر در جاهای دیگر باشد شاید چند پول ما ضایع شود اما فساد در وزارت معارف موجب از بین بردن نسل ها و اعتماد می‌شود."

آقای غنی این سخنان را روز پنجشنبه در مراسم "آغاز امتحان جمعی بست های معلمان در کابل" بیان کرد.

حدود چهار ماه قبل به دستور رئیس جمهور غنی نزدیک به هژده هزار بست برای رقابت آزاد از سوی اداره خدمات ملکی اعلان گردید.

نزدیک به نصف بست‌های یاد شده مربوط به معلیمن است که روند امتحان آن از سوی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی اخذ می‌گردد.

از سوی هم نادر نادری رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گوید، بخاطر هژده هزار بست اعلان شده در تمام افغانستان دوصد و هشتاد هزار نفر ثبت نام کرده اند که هشتاد هزار تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

به اساس معلومات آقای نادری، این امتحان بجز از کابل در تمام ولایات افغانستان تکمیل شده و در آینده نزدیک افراد موفق این پروسه استخدام می شوند.

نادر نادری
نادر نادری

از سوی هم شماری افرادیکه در این پروسه اشتراک کرده اند می گویند، اگر کامیاب هم نشوند و در امتحان عدالت تامین شود آنها ابراز خرسندی می کند.

مریم و محمد امید دو تن از اشتراک کننده ها می‌گویند:

"خواست من اینست که در این روند مداخله صورت نگیرد زیرا هر قدر که پروسه شفاف باشد به همان اندازه تلاش به‌خاطر نفوذ در این پروسه بیشتر می‌گردد. از ولسوالی سروبی فورمه خانه پری کردیم تا کنون پروسه شفاف بنظر می‌رسد و امیدوار هستم که از نقل و واسطه جلوگیری شود تا حق به حقدار برسد."

در عین حال میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف در این مراسم گفت، از اعمار ساختمان ها برای مکاتب تا روند استخدام معلمین در افغانستان همه شفاف می باشد.

به گفته آقای بلخی، تعیین معلمین مسلکی و متعهد از طریق رقابت آزاد سطح اعتماد مردم به‌خصوص نسل جوان را بیشتر می‌سازد.

XS
SM
MD
LG