لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۶

جان بولتون ختم مخالفت امریکا در مورد الحاق کریمیا به روسیه را رد کرد


جان بولتون
جان بولتون

جان بولتون مشاور امنیت ملی قصر سفید می‌گوید در مورد الحاق غیر قانونی کریمیا با خاک روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این‌کشور صحبت کرده‌است.

وی هم‌چنان احتمال ختم مخالفت امریکا با الحاق کریمیا با خاک روسیه را رد کرده گفت این موقف ایالات متحده نیست.

بولتون که به تاریخ ۲۷ جون با رئیس جمهور پوتین در مسکو ملاقات کرد، به برنامه فیس دی نیشن تلویزیون "سی بی اس" گفت:

"رئیس جمهور پوتین در این مورد نظر واضح داشت و برایش گفتم توافق داریم که در مورد اوکراین با شما موافق نیستیم."

قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای امریکایی‌اش دونالد ترمپ به تاریخ ۱۶ همین ماه در هلسینکی پایتخت فنلند با هم ملاقات کنند.

دونالد ترمپ
دونالد ترمپ

ترمپ به تاریخ ۲۹ جون از به رسمیت شناسی الحاق کریمیا با خاک روسیه خودداری کرد.

زمانی‌که در داخل "هیر فورس ون" یا طیاره مخصوص رئیس جمهور امریکا از ترمپ سؤال شد که آیا از مخالفت طولانی مدت امریکا در مسئله کریمیا عقب نشینی خواهد کرد، ترمپ گفت، دیده خواهد شد.

ترمپ به این سؤال که آیا روی از میان برداشتن تحریمات که بر روسیه به سبب الحاق کریمیا وضع شده‌است غور می‌کند، پاسخ مشابه داد.

دونالد ترمپ گفت، پوتین گفته‌است هدف دیدار آیندۀشان بهبود روابط بین مسکو و واشنگتن است که در حال حاضر به سطح سردی جنگ سرد قرار دارد.

او افزود، دیده شود روسیه چه می‌کند.

رئیس جمهور ترمپ هفته گذشته گفت، روی موضوعات مانند سوریه، اوکراین، دخالت در انتخابات امریکا و مسایل زیاد دیگر بین دو کشور صحبت خواهد کرد.

بولتون احتمال ختم مخالفت امریکا با الحاق کریمیا با خاک روسیه را رد کرده و گفت این موقف ایالات متحده نیست.

او افزود:

"فکر می‌کنم رئیس جمهور ترمپ اغلباً در مورد مسایل مختلف می‌گوید دیده شود و این به معنی آن است که او خواهان گفتگو با رهبران خارجی در مورد مسایل و شنیدن نظریات آن‌ها است."

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تاریخ ۲۹ جون گفت رئیس جمهور پوتین در دیدارش با ترمپ در هلسینکی موضوع تحریمات امریکا بر روسیه را مطرح نخواهد کرد ولی افزود، اگر ایالات متحده این تحریمات را از میان بردارد روسیه خوش خواهد شد.

XS
SM
MD
LG