لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۶

واکنش‌ها در پیوند به کشته شدن تعدادی از افغان‌های هندو و سیکهـ!


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب خود به واکنش‌ها در مورد کشته شدن تعدادی از افغان‌های هندو و سیکهـ در حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد پرداخته‌اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان در صفحه نخست‌اش در این باره نوشته که پس از کشته شدن تعدادی از افغان‌های سیکهـ و هندو در حمله انتحاری شهر جلال‌آباد واکنش‌ها جدی بوده‌اند.

در روزنامه آمده که حکومت‌های افغانستان و هند این رویداد را جنایت در برابر بشریت خوانده‌اند.

در مطلب آمده‌است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در صفحه تویترش نوشته که این حادثه او را سخت غمگین ساخته‌است.

روزنامه می‌نویسد، آقای غنی گفته با بیشتر قربانیان این رویداد شناخت داشت و این حادثه او را به شدت متأثر ساخته‌است.

روزنامه به واکنش نریندرا مودی صدراعظم هند در این باره نیز پرداخته و به نقل از وی نوشته که کشورش حاضر است در این وضعیت که افغان‌ها بسیار اندوهگین هستند با دولت و مردم افغانستان همکاری کند.

در مطلب گفته شده که مردم عام نیز در صفحات اجتماعی در این باره واکنش نشان داده و کشته شدن افغان‌های سیکهـ و هندو را متأثر کننده خوانده‌اند.

  • دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی نوشته که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز این حمله را نکوهش کرده‌است.

در مطلب به نقل از آقای کرزی آمده که تروریستان افرادی را نشانه می‌گیرند که برای افغانستان و افغانیت کار می‌کنند.

در مطلب به نقل از شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هند گفته شده که افغانستان و هند از یک آدرس مورد حملات تروریستی قرار می‌گیرند.

در مطلب به نقل از وی آمده که حملات بر این دو کشور در آن‌سوی سرحد طرح‌ریزی می‌شود و گروه‌های طالبان پاکستانی، جیش محمد و لشکر طیبه که در پاکستان فعالیت دارند در این حملات دخیل هستند.

  • ویسا

روزنامه ویسا نوشته که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز این حمله را نکوهش کرده، اما نویسنده مطلب گفته که آقای عبدالله آگاهی نداشت که مسئولیت این حمله را کدام گروه بر عهده گرفته‌است.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی نوشته که حمله بر افغان‌های هندو و سیکهـ در شهر جلال‌آباد همه افغان‌ها را به شدت نگران ساخته‌است.

روزنامه نوشته که مسئولیت این حمله را داعش پذیرفته و پاکستان از گروه داعش برای بدست آوردن اهدافش که نفاق افگنی قومی و مذهبی و ادامه جنگ در افغانستان است استفاده می‌کند.

XS
SM
MD
LG