لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۲

جنگ شدید میان گروه‌های طالبان و جنگجویان داعش در جوزجان ادامه دارد


جنگ شدید بین گروه طالبان و جنگجویان داعش در ولایت جوزجان به شدت ادامه دارد.

ولسوالی درزاب ولایت جوزجان که از چندین سال به این‌سو به میدان جنگ بین جنگجویان داعش، نیرو های دولتی و گروه طالبان مبُدل شده‌است، امروز نیز این ولسوالی بار دیگر شاهد نبرد شدید بین گروه طالبان و جنگجویان داعش می‌باشد.

محمد اسماعیل قوماندان امنیه ولسوالی درزاب جوزجان با بیان این مطلب امروز چهار شنبه «۲۰ سرطان ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت طالبان مسلح که از چندین روز به این‌سو قصد حمله بالای ساحات تحت کنترول داعش را داشتند روز گذشته جنگ را از مربوطات ولسوالی قوش‌تپه آغاز نموده‌اند.

قوماندان امنیه درزاب می‌گوید وضعیت در این ولسوالی وخیم است، اما نیروهای دولتی احظارات درجه یک را در این ولسوالی دارند که مبادا کدام گروهی از این جنگجویان بالای پوسته‌های دولتی حمله کنند.

وضعیت در این ولسوالی وخیم است، اما نیروهای دولتی احظارات درجه یک را در این ولسوالی دارند.

در حالی‌که شبکه‌های مخابراتی ولسوالی درزاب بعد از چند ماه قطع ارتباط امروز دوباره فعال گردید، قوماندان امنیه درزاب در یک تماس تیلیفونی با رادیو آزادی لحظات قبل گفت:

"پرسونل نیرو های امنیتی ما در مرکز درزاب احظارات درجه یک دارند و طالبان همراه با داعشیان می‌جنگند. هر دو طرف هم تلفات دارند. ببینیم که چه خواهد شد."

محمد کریم یک تن از قوماندانان پولیس محلی درزاب می‌گوید که ۳ هزار طالب مسلح از ۳ استقامت بالای مواضع داعش حمله کرده و بسیاری از ساحات تحت کنترول داعش را طالبان تصرف نموده‌اند.

وی می‌گوید:

"قسمی‌که ما اطلاع داریم بالاتر از ۳ هزار طالب مسلح تجمع کرده بودند و از طرف داعش هم آماده‌گی کامل گرفته شده بود و داعش تمام راه‌های صعب‌العبور را ماین فرش کرده بودند. مشکلات که قبلاً بین این دو گروه موجود بوده هر دو طرف اعلام جنگ نمودند."

چند سال قبل تنها گروه طالبان در بخش‌های از شمال افغانستان به ویژه جوزجان فعالیت داشتند، اما اکنون بیش از دو سال می‌شود که داعش در بخش‌های ولسوالی درزاب این ولایت عرض اندام کرده‌است.

ولسوالی درزاب که در ۱۰۶ کیلومتری غرب شهر شبرغان موقعیت دارد از ولسوالی‌های نا امن ولایت جوزجان محسوب می‌گردد که قسمت‌های اعظم آن زیر کنترول گروه طلبان و داعش قرار دارد.

به‌گفته مقامات محلی جوزجان راه این ولسوالی از دو سال به این‌سو به‌روی رفت و آمد کارمندان دولتی بسته بوده و نیرو های امنیتی مستقر در این ولسوالی از طریق هوا اکمال می‌شوند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG