لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۷

دنیا: شفافیت در انتخابات به یکی از نگرانی‌های جدی مبدل شده‌است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی انتخابات ولسی جرگه و شورای های والسوالی تمرکز نموده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله اش نوشته که موضوع شفافیت در انتخابات پیشرو به یکی از نگرانی های جدی مبدل شده است.

به باور سرمقاله نویس عدم موجودیت شفافیت در انتخابات گذشته و بخصوص انتخابات ۲۰۱۴ ریاست جمهوری، اعتماد مردم را نسبت این پروسه خدشه دار ساخته‌است.

روزنامه نوشته که حالا مردم به پروسه انتخابات باور ندارند و تأکید به همین است تا اقدامات جدی در این راستا صورت بگیرد که انتخابات پیشرو به مانند گذشته که مملو از تقلب بود، نباشد.

در سرمقاله هم‌چنان ذکر شده که این خواست مردم، احزاب سیاسی و نهادهای انتخاباتی است تا شفافیت در انتخابات باید موجود باشد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یک مطلب نوشته که برخی از اعضای ولسی جرکه و رهبران احزاب سیاسی گفته‌اند که پروسه ثبت نام و انتخابات شفافیت ندارد و ناقص است و مشکلات را بوجود آورده بناءً باید پروسه ثبت نام رأی‌دهنده‌گان باطل اعلام شود.

روزنامه نوشته که در این نشست صلاح الدین ربانی، حاجی محمد محقق، گلبدین حکمتیار، باتور دوستم، انوارالحق احدی، یونس قانونی و برخی دیگر از سیاستمداران اشتراک داشتند.

ویسا

روزنامه ویسا از قول کمیسیون انتخابات نوشته که مسدود شدن دفاتر ساحوی کمیسیون از سوی معترضان در شماری از ولایات سبب نگرانی آنان شده‌است و از حکومت خواسته‌اند تا در قسمت باز شدن این دفاتر اقدامات جدی را روی دست گیرد.

در مطلب هم‌چنان گفته شده که مطابق به معلومات کمیسیون انتخابات بعد از مسدود شدن دفاتر ساحوی کمیسیون در ولایت‌های جوزجان، تخار، فاریاب، سمنگان و سرپل، دیروز اعتراض کننده‌گان تلاش نمودند تا دفتر ساحوی ولایت بلخ را هم بسته نمایند و کارمندان دفتر ساحوی را اجازه نداند تا بالای کار شان حاضر شوند.

در اخیر مطلب گفته شده که این دفاتر در واکنش به گرفتاری نظام الدین قیصاری یک تن از قوماندانان محلی ولایت فاریاب مسدود شده‌است.

XS
SM
MD
LG